کد خبر: 686876
تاریخ انتشار :

جوابیه مجری برنامه جهان آرا به گزارش اخراج نیروهای نخبه

اعتماد/ مجری برنامه جهان آرا که این روزها همزمان با اخراج اساتید، جذب دانشگاه شریف شده است از نزدیکی فکری خود به سعید جلیلی دفاع کرد.

جوابیه مجری برنامه جهان آرا به گزارش اخراج نیروهای نخبه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه اعتماد در شماره امروز خود جوابیه مجری برنامه جهان آرا به گزارش اخراج نیروهای نخبه را منتشر کرده است. نکته جالب در این جوابیه مهر تایید زدن امیرحسین ثابتی بر پیروی از نگاه فکری سعید جلیلی است.

در جوابیه این مجری صداوسیما که همزمان با اخراج اساتید برجسته، برای تدریس در دانشگاه شریف دعوت به همکاری شده بود، آمده است؛

1- در بخشی از این گزارش ادعا شده که «حیرت‌انگیز اینکه با خروج اساتید برجسته دانشگاهی افرادی جایگزین می‌شوند که از حداقل‌های لازم برای تدریس در بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور برخوردار نیستند. اسامی امیرحسین ثابتی یا عباس موزون، مجریان صداوسیما برای تدریس در دانشگاه شریف، این پرسش را در افکار عمومی شکل داده که در دانشگاه‌های کشور چه می‌گذرد؟» از کجا به این نتیجه رسیده‌اید که بنده حداقل‌های لازم برای تدریس در بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور را ندارم؟ شاخص‌تان برای اینکه به این نتیجه قطعی رسیده‌اید، چیست؟ اینجانب دوره لیسانس و فوق‌لیسانس را در رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران گذرانده‌ام و مقطع دکتری را نیز در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بوده‌ام. در مقطع ارشد با نمره 19.25 از پایان‌نامه و در مقطع دکتری نیز با نمره 19.5 از رساله‌ام دفاع کرده‌ام. علاوه بر این، تاکنون در دانشگاه‌های مختلف همین درس را تدریس کرده‌ام، علاوه بر آن سال‌ها در حوزه تاریخ انقلاب و به‌ خصوص دوره پهلوی مطالعاتی داشته‌ام، در حوزه تاریخ شفاهی کار کرده‌ام، چند سال در مرکز اسناد انقلاب اسلامی در حوزه تاریخ پژوهشگری کرده‌ام، بسیاری از اسناد تاریخی را خوانده‌ام و حدود یک‌سالی هم هست که یک کتابفروشی تخصصی در حوزه تاریخ و سیاست تاسیس کرده‌ام و بخش زیادی از وقتم را صرف این کار کرده‌ام. علاوه بر اینها در حوزه رسانه نیز برنامه‌های متعدد تاریخی تولید کرده‌ام، لذا سوالم از شما این است که اگر کسی بخواهد درس انقلاب اسلامی بدهد باید دقیقا چه کار دیگری انجام بدهد که بنده انجام نداده‌ام؟ ضمن اینکه اساسا قرار نیست اینجانب عضو هیات علمی دانشگاه شریف شوم، بلکه به عنوان استاد مدعو، قرار است در ترم آینده هفته‌ای دو ساعت در خدمت دانشجویان برای تدریس درس انقلاب اسلامی باشم. لذا قرار نیست جایگزین اساتید پرحاشیه‌ای که دانشگاه با آنها قطع همکاری کرده، بشوم.

2- در بخش دیگری از گزارش نیز آمده: «ثابتی، عضو جبهه ‌پایداری و از چهره‌های نزدیک به سعید جلیلی قرار است در دانشگاه شریف به دانشجویان درس انقلاب اسلامی بدهد.»

لازم به ذکر است که عضویت بنده در جبهه پایداری کذب است و تا امروز در هیچ حزب و گروهی حتی یک ثانیه عضویت نداشته‌ام البته نزدیک بودن مواضع فکری بنده به دکتر جلیلی به عنوان یکی از سالم‌ترین سیاستمداران تاریخ انقلاب که کوچک‌ترین نقطه خاکستری در زندگی ایشان وجود ندارد، کاملا درست است و به این مساله نیز افتخار می‌کنم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها