کد خبر: 687050
تاریخ انتشار :

حاجت خواهی زائران اربعین از در خانه امام جواد (ع)

عاشقان و دلدادگان معصومین (ع) در منزلگاه دیگر خود در کاظمین بر در خانه امامین کاظمین کوبیدند تا حاجت روا شوند.

حاجت خواهی زائران اربعین از در خانه امام جواد (ع)
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روز به روز بر بر خیل عزاداران و زوار اربعین حسینی در کشور عراق افزوده می‌شود و در هر منزل و بارگاه زائران روایت خود را از سفرشان دارند.

دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در بخش دیگر سفر خود این بار به زیارت بارگاه ملکوتی جوان‌ترین امام شیعیان پرداختند.

امام جواد (ع) ، پس از ۱۷ سال امامت در بغداد مسموم شد و در حالی که تنها ۲۵ سال داشت، به شهادت رسید.

امام جواد (ع) در کاظمین حوالی شهر بغداد و در کنار پدربزرگش امام کاظم  (ع) به خاک سپرده شده استت، به همین دلیل حرم کاظمین به عنوان حرم امامین جوادین (ع) هم شناخته می‌شود.

دو تن از زوار اربعین در این حرم با خبرنگار ایسنا به گفت‌وگو نشسته‌اند و خاطرات و یافته‌های معنوی خود را روایت کرده‌اند. یکی از این راویان مردی است که تاکنون ۱۰ مرتبه توفیق حضور در عتبات عالیات را داشته است و دیگر هم خانمی است که به مدت یک سال سعادت خادمی حرم امام علی (ع) نسیبش شده است.

امام محمد تقی (ع) نهمین امام شیعیان و فرزند بزرگوار امام رضا (ع) است که به جوادالائمه معروف هستند چرا که ایشان بسیار بخشنده و سخاوتمند بودند.

در زندگی همه ائمه معصومین (ع)، یک بُعد برجستگی بیشتری دارد که در خصوص امام جواد (ع) سخاوت و گشایش در کارها جنبه برجسته‌ آن حضرت است همین امر باعث شده تا ایشان را «باب‌الحوائج» بنامند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها