کد خبر: 687870
تاریخ انتشار :

ضرب‌الاجل کارساز سپاه درباره تحرکات تروریست‌ها

منابع رسانه‌ای عراقی از سفر رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق به ایران خبر دادند. پایگاه خبری شفق‌نیوز عراق به نقل از رسانه‌های نزدیک به اتحادیه میهنی کردستان عراق گزارش داد، «بافل طالبانی» رئیس اتحادیه میهنی صبح دیروز یکشنبه به همراه هیأت بلندپایه حزب خود به تهران آمده است تا پیرو آخرین تحولات جاری با مقام‌های جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌و‌گو کند.

ضرب‌الاجل کارساز سپاه درباره تحرکات تروریست‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سفر طالبانی به تهران در حالی انجام می‌شود که ایران و مقام‌های اقلیم کردستان عراق پیرو تحرکات ضدایرانی و ایجاد تهدیدات امنیتی برای کشور مذاکرات فشرده‌ای را از سر گذرانده‌اند. اما ادامه تهدیدات از سوی اقلیم کردستان با وجود رایزنی‌های دیپلماتیک سبب شد تا مقام‌های ایرانی برای خلع سلاح گروه‌های تهدیدآفرین ضرب‌الاجل تعیین کنند. این مهم را یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران کشور مورد توجه قرار داد و تأکید کرد، عراق تنها چند روز فرصت دارد تا گروه‌های مخالف ایرانی حاضر در اقلیم کردستان را خلع سلاح کند و هشدار داد که اگر این کار انجام نشود، تهران این کار را انجام خواهد داد.

بازتاب‌های یک ضرب‌الاجل

اشاره این رسانه عراقی معطوف به صحبت‌های سردار عباس نیلفروشان، معاون عملیات کل سپاه پاسداران در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌های داخلی بود. نیلفروشان در این گفت‌و‌گو در مورد ضرب‌الاجل خلع سلاح گروهک‌های تروریستی تصریح کرده بود که «ما از برادرانمان در اقلیم کردستان انتظار برادری داریم. جا دادن به تروریست‌ها در اقلیم که تبدیل به منشأ عملیات علیه کشورمان شده با منطق برادری و حسن‌همجواری مطابقت ندارد. ما پس از مذاکرات پی‌ در پی نهایتاً با دولت مرکزی عراق و اقلیم توافقنامه‌ای امضا کردیم که پایان مدت اجرای آن از لحاظ زمانبندی و موارد توافق شده 28 شهریورماه است. ما به تمام مفاد توافقنامه نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر پایبند هستیم. انتظار داریم در مدت یاد شده همان‌طور که جمهوری اسلامی ایران به عهد خود وفا کرده است، طرف مقابل نیز به توافقنامه عمل کند. در غیر این صورت وضعیت ما به حالت قبل باز می‌گردد و ما ناچار هستیم از منافع ملت ایران پاسداری کنیم.»

دریافت پیام ایران

پایگاه خبری «میدل‌ایست» سفر طالبانی به تهران را در چهارچوب این هشدار ایران ارزیابی کرد و نوشت: «این سفر در حالی انجام می‌شود که پیش از این و در روز شنبه یک فرمانده بلندپایه سپاه ایران تهدید کرد، عراق تنها 10 روز برای خلع سلاح گروه‌های مخالف ایران در اقلیم کردستان فرصت دارد.» با توجه به پیشینه ضدتروریستی بافل طالبانی و سابقه مبارزه با گروه‌هایی مثل داعش و کومله و نیز تأکید اخیر قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق مبنی بر درک نگرانی ایران و تلاش همه‌جانبه بغداد برای اجرای مفاد توافق امنیتی با ایران، به نظر می‌رسد پیام جمهوری اسلامی دریافت شده و تقلای رژیم صهیونیستی برای سوءاستفاده از خاک همسایگان ایران و تحریک گروهک‌های تروریستی با هدف ایجاد بی‌ثباتی و خرابکاری در کشور، نه‌تنها رویکردی شکست‌خورده است؛ بلکه با پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده ایران مواجه خواهد شد.

روزنامه ایران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها