کد خبر: 688231
تاریخ انتشار :

درخواست قبرس از اتحادیه اروپا برای پایان دادن به وضعیت سوریه به عنوان «کشوری ناامن»

قبرس، عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد، از این اتحادیه خواسته است وضعیت سوریه را مورد بازنگری قرار دهد و در عین حال بر نیاز مبرم کمک به لبنان تاکید کرد که حدود ۲.۵ میلیون آواره سوری را پذیرفته است و نسبت به تبعات فروپاشی لبنان بر اروپا هشدار داد.

درخواست قبرس از اتحادیه اروپا برای پایان دادن به وضعیت سوریه به عنوان «کشوری ناامن»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبری النشره، کونستانتینوس یوآنو، وزیر کشور قبرس گفت، تلاش خواهد کرد اتحادیه اروپا و سازمان ملل را متقاعد کند تا به وضعیت سوریه به عنوان یک کشور ناامن که امکان بازگرداندن آوارگان به آن وجود ندارد، پایان دهند.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که اخیرا تعداد زیادی از پناهجویان که اکثر آنها سوری هستند از طریق دریا به قبرس سرازیر شده‌اند.

یوآنو تاکید کرد، قبرس و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا معتقدند که باید وضعیت سوریه مجددا بازنگری شود. اتحادیه اروپا ۱۱ سال است سوریه را بدون هیچ تغییری رها کرده است. نیاز است که وضعیت سوریه بررسی شود زیرا برخی از مناطق آن امن شده‌اند.

وی گفت، در حال حاضر دو منطقه وجود دارد که آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا (EUAA) آنها را به عنوان مناطق امن می‌شناسد. این مناطق در سطح خود اتحادیه هم باید ایمن شناخته شوند تا کشورهای عضو بتوانند آوارگان سوری را به این مناطق بازگردانند. در حال حاضر، هیچ کشوری نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

یوآنو همچنین در پیامی به معاون کمیساریای اتحادیه اروپا نیاز اساسی کمک به لبنان را مطرح کرد که حدود ۲.۵ میلیون آواره سوری را پناه داده است.

وی در این پیام خود نوشت: اطلاعاتی که ما از مقامات لبنان داریم این است که تعداد سوری‌هایی که به لبنان می‌روند، افزایش یافته است. لبنان یک سد است. اگر لبنان فرو بریزد، کل اروپا با مشکل مواجه خواهد شد.

طی ماه‌های اخیر تعداد زیادی پناهنده وارد قبرس شده‌اند که بیشتر آنها سوری هستند و از طریق دریا از سوریه و لبنان به قبرس رفته‌اند.

یوآنو گفت، دولت قبرس با کمک عوامل خارجی و اقدامات خاص، ورود مهاجران غیرقانونی را ۵۰ درصد کاهش داد و ۵۰ درصد نیز عملیات بازگرداندن پناهجویان را افزایش داده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها