کد خبر: 688596
تاریخ انتشار :

روایت تروئیکای اروپایی درباره دیدار با علی‌ باقری در نیویورک

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای، ضمن اشاره به دیدار مشترک نمایندگان سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان با علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد که طرف‌ها درباره مسائل مورد علاقه از جمله موضوع هسته‌ای رایزنی کردند.

روایت تروئیکای اروپایی درباره دیدار با علی‌ باقری در نیویورک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد، آمده است: مدیران سیاسی بریتانیا، فرانسه و آلمان در ۱۹ سپتامبر با همتای ایرانی خود در نیویورک دیدار کردند تا در مورد موضوع هسته ای و سایر زمینه های مورد علاقه طرفین گفتگو کنند.

علی باقری ساعاتی پیش در شبکه اجتماعی اکس (توئیتر سابق) نوشت: «در ادامه نشست‌های قبلی، با مدیران سیاسی فرانسه، آلمان و انگلیس در نیویورک دیدار کردم. ما طیفی از موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها را مورد بحث قرار دادیم.»

مذاکرات رفع تحریم‌ها بعد از ماه‌ها گفت‌ وگوهای فشرده دیپلماتیک به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل مانده است.

تجربه نشان داده است که کاخ سفید باوجود ادعای دیپلماسی اراده لازم را برای تصمیم‌گیری در زمینه بازگشت به برجام و جبران سیاست شکست خورده دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا علیه ایران ندارد.

ایران به عنوان کشوری مسوولیت پذیر همواره اعلام کرده است که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین شده رفع کند و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها