کد خبر: 688620
تاریخ انتشار :

رهبر انقلاب: مسئله دشمن جمهوری اسلامی است/ حضور معنوی ایران در منطقه فریاد آمریکا را درآورده است

دیدار جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان و امدادگران و پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس با رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد.

رهبر انقلاب: مسئله دشمن جمهوری اسلامی است/ حضور معنوی ایران در منطقه فریاد آمریکا را درآورده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان و امدادگران و پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس صبح امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مهمترین بخش بیانات رهبر انقلاب به شرح زیر است:

* واقعه دفاع مقدس یک برهه برجسته و مهم از تاریخ انقلاب است.

* این مقطع و واقعه مهم را باید درست بشناسیم و به اذهان نسل‌های بعدی معرفی کنیم.

* عقیده راسخ بنده این است که اگر نسل‌های پی در پی ما جوانب مهم و معنادار دفاع مقدس را بشناسند و بدانند در این واقعه مهم چگونه ملت ایران توانست خود را به سکوی پیروزی برساند و با قدرت در آنجا بایستد، برای آنها در این شناخت درس‌های بزرگی وجود خواهد داشت.

* عظمت این حادثه را از چند زاویه می‌شود دید؛ یکی از زاویه آن چیزی است که از آن دفاع می‌شد یکی از این زاویه است که این دفاع در مقابل کی انجام شده بود، زاویه سوم این است که این دفاع به وسیله چه کسی انجام گرفت، زاویه چهارم این است که آثار و دستاوردهای آن دفاع چه بود؟

* در دفاع مقدس از انقلاب اسلامی، از جمهوری اسلامی که محصول انقلاب اسلامی بود و از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌شد.

* طرف مقابل به این سه چیز حمله کرده بود. البته جبهه اساسی دشمن، هدفش مساله تمامیت ارضی نبود، هدف آنان انقلاب بود. آنها می‎‌خواستند این انقلاب بی‌نظیر و کبیر و مهم که در ایران به برکت جانفشانی مردم اتفاق افتاده بود را سرکوب کنند. 

* خیلی فرق می‌کند که یک جنگی برای جابجایی یک مرزی بین دو کشور اتفاق بیافتد یا یک جنگی برای نابود کردن آن چیزی که هویت یک ملت را تشکیل می‌دهد اتفاق بیافتد. 

* عمده جنگ‌ها جنگ‌های مرزی است و برای تصرف سرزمین است، اما جنگی که هویت یک ملت، هستی یک کشور، دستاورد جانفشانی یک ملت را بخواهد هدف قرار دهد؛ این واقعه با آن وقایع متفاوت است.

* مساله فقط تغییر مرزهای جغرافیایی نبود، اگرچه آن هم بود مهم است اما اهمیت این قابل مقایسه با آن نیست.

* ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پرنقش و نگار دفاع مقدس را بشناسیم و بشناسانیم.

* تمام قدرت‌های دنیا در جنگ علیه ایران سهیم بودند 

* مشوق اصلی حمله صدام به ایران آمریکایی‌ها بودند.

* اروپایی‌ها و فرانسوی‌ها پیشرفته‌ترین تجهیزات هوایی را در اختیار صدام دادند.

* آلمانی‌ها امکانات تهیه سلاح‌های شیمیایی را در اختیار صدام گذاشتند.

* شوروی سابق، توپخانه صدام برای زدن تهران تجهیز کردند.

* کشورهای عربی پول بی حساب در اختیار صدام گذاشتند.

بیانات رهبرانقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

خیلی خدای متعال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاکرم که به بنده توفیق داد در این جلسه باشکوه و جامع و پرمعنا حضور پیدا کنم و تشکر می‌کنم از کسانی که ترتیب این جلسه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دادند. همچنین تشکر می‌کنم از برادران و خواهرانی که در این آغاز جلسه یک ساعت و خرده‌ای برنامه اجرا کردند. تلاوت قرآن خوب، سرودها عالی و هماهنگ، برنامه مداحی خیلی خوب، سخنران‌ها مطالب بسیار خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیان کردند. همه تقریبا آن چیزهایی که در دل ما و در ذهن ماست، در حول و حوش مسائل دفاع مقدس و ارتباطش با مردم در همین بیانات این خانم‌ها و آقایان بود.

این خود احتیاج دارد که تأمل و تفکر شود که راهکار پیدا شود. آنچه که بنده می‌خواهم عرض کنم، این است که واقعه دفاع مقدس یک برهه برجسته و مهمی از تاریخ کشور ماست. این مقطع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، واقعه مهم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید درست بشناسیم و به اذهان نسل‌های بعدی آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معرفی کنیم. عقیده راسخ بنده این است که اگر نسل‌های پی در پی ما بشناسند جوانب مهم و معنادار دفاع مقدس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و بدانند که در این واقعه مهم چگونه ملت ایران توانست خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سکوی پیروزی برساند و در آنجا با قدرت بایستد. با سربلندی برای آنها در این شناخت درس‌های بزرگی وجود خواهد داشت.

عظمت واقعه دفاع مقدس را باید شناخت

رهبرانقلاب: عقیده راسخ بنده این است که اگر جوانان ما بشناسند...برای آنها در این شناخت درسهای بزرگی وجود خواهد داشت.

رهبر انقلاب: ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پرنقش و نگار دفاع مقدس را بشناسیم و بشناسانیم.

ما در دفاع مقدس از چه چیزی دفاع کردیم؟

دفاع مقدس را از چهار جنبه میتوان بررسی کرد. دفاع از چه چیزی؟ دفاع از کی؟ دفاع به وسیله چه کسانی؟ و چهارم آنکه نتیجه این دفاع چه بوده است؟

پیش از سخنان رهبرانقلاب گروه سرود انقلابی نوجوانان به اجرای برنامه خود پرداختند.

حسین طاهری مداح اهل بیت نیز پس از اجرای سرود نوجوانان به مداحی پرداخت.

همچنین تعدادی از فرزندان شهدا نیز پیش از بیانات رهبرانقلاب به ایراد سخنرانی پرداختند.

علاوه بر حضور برخی از پیشکسوتان دفاع مقدس در حسینیه امام خمینی (ره)، جمع دیگری از فعالان دفاع مقدس در اقصی نقاط کشور نیز از طریق ارتباط تصویری با همه مراکز استان‌ها در این دیدار حضور دارند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها