کد خبر: 689224
تاریخ انتشار :

اظهارات مهم سردار حاجی زاده درباره پرتاب ماهواره توسط سپاه

ایسنا/ فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در آینده نه چندان دور منظومه ای از ماهواره ها را در مدار خواهیم داشت.

اظهارات مهم سردار حاجی زاده درباره پرتاب ماهواره توسط سپاه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار حاجی‌ زاده پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور ۳ با بیان اینکه «ان شاءالله تا پایان سال دو پرتاب دیگر نیز خواهیم داشت» افزود: ماهواره نور ۳ هم دوربین دارد و هم به جمع آوری سینگنال مشغول خواهد بود.

وی گفت: ماهواره «نور ۳» با موفقیت پرتاب شد.

گفتنی است؛ سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش یادها و نام‌ها که صبح امروز در سالن 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، از قرار گرفتن سومین ماهواره ساخت سپاه در مدار زمین خبر داد. این ماهواره با نام نور3 توسط ماهواره بر ایرانی قاصد پرتاب شده و در مدار 450 کیلومتری زمینی قرار گرفته است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات نیز با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود، پرتاب موفقیت آمیز ماهواره تصویربرداری نور 3 را تبریک گفته و نوشته است: با تلاش متخصصان نیروی هوافضای سپاه، لحظاتی پیش ماهواره تصویربرداری نور 3 با ماهواربر ایرانی قاصد با موفقیت در مدار 450 کلیومتری زمین قرار گرفت. این موفقیت را به همه مردم تلاشگران صنعت فضایی کشور و متخصصین فضایی سپاه پاسداران تبریک می‌گویم. ان‌شا‌الله امسال سال پرباری برای صنعت فضایی کشور خواهد بود.

حسین دلیریان، سخنگوی سازمان فضایی ایران هم ساعتی قبل در پیامی در توییتر با اعلام این خبر اظهار کرد: ماهواره «نور ۳» لحظاتی پیش با ماهواره‌بر «قاصد» و توسط نیروی هوافضای سپاه با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها