کد خبر: 689700
تاریخ انتشار :

یک شبکه عبری اعلام کرد

اختلاف‌نظرهای شدید میان واشنگتن و تل‌آویو بر سر امتیازدهی به فلسطینی‌ها

یک شبکه عبری زبان صبح امروز سه‌شنبه از بروز اختلاف‌نظرهای شدیدی میان دولت آمریکا و تل‌آویو بر سر مساله عادی‌سازی روابط با عربستان و امتیازدهی به طرف فلسطینی خبر داد.

اختلاف‌نظرهای شدید میان واشنگتن و تل‌آویو بر سر امتیازدهی به فلسطینی‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، شبکه عبری «کان» امروز در وب‌سایت خود اعلام کرد، «به دنبال مذاکرات درباره عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و عربستان، اختلاف‌نظری در درون دولت آمریکا بر سر خواسته‌های اسرائیل در ارتباط با مساله فلسطین ایجاد شد».

«کان» تاکید کرد، «کمی پیش از سفر آنتونی بلینکن به منطقه که انتظار می‌رود طی آن به موضوع عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و عربستان پرداخته شود، فعالیت‌های دیپلماتیکی آغاز شدند».

این شبکه عبری زبان در ادامه اعلام کرد: «تفاوت موضع‌گیری‌ها در دولت آمریکا بر میزان و ماهیت امتیازهایی متمرکز است که اسرائیل باید به فلسطینی‌ها بدهد».

«کان» گزارش داد، برخی می‌گویند مطالبات کافی برای ایجاد امید وجود دارند اما برخی دیگر در دولت آمریکا معتقد هستند باید اقدامات مهمتری انجام شود. برخی اعضای حزب دموکرات آمریکا اتخاذ اقداماتی مهم را خواستار شدند و علی رغم جنجال موجود در درون دولت جو بایدن، این دولت اعلام کرد که اسرائیل باید در چارچوب قرارداد عادی‌سازی اقداماتی را برای تشکیلات خودگردان فلسطین در پیش بگیرد.

این شبکه عبری زبان در ادامه اعلام کرد، «در مقابل اسرائیل می‌گوید حاضر به موافقت با امتیازهای اساسی نیست و ما تنها حاضر به موافقت با (اعطای) تسهیلات به تشکیلات خودگردان فلسطین هستیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها