کد خبر: 691795
تاریخ انتشار :

زاخارووا از پیگرد وزیر خارجه لیتوانی سخن گفت

زاخارووا گفت،‌ وزیر خارجه لیتوانی را می‌شود بابت درخواستش برای "تغییر رژیم" در مسکو تحت پیگرد قرار داد.

زاخارووا از پیگرد وزیر خارجه لیتوانی سخن گفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، "گابرلیوس لندسبرگیس"، وزیر خارجه لیتوانی در جریان دیدار اخیرش با میخائیل خودوروفسکی، تاجر فراری روس، خواستار تغییر دولت در روسیه شده بود.

رسانه بالتیک از قول وزیر خارجه لیتوانی گزارش کرد: این دیپلمات ارشد لیتوانیایی مدعی شده که هیچیکس در اروپا و جهان از رژیم کرملین در امان نیست و ویلنیوس خواهان مخالفت فعال با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نه تنها در خارج، بلکه در خود روسیه و به دنبال تغییراتی در سیستم سیاسی این کشور است.

زاخارووا با اشاره به این اظهارات گفت: این رفتار برای رئیس یک وزارت خارجه غیرقابل قبول است، اگرچه ما به خوبی درک می‌کنیم که او هم مانند دیگران مدتهاست که پا را فراتر گذاشته و از هر چارچوب قانونی فراتر رفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد که این نخستین باری نیست که وزیر خارجه لیتوانی چنین ایده‌های افراط گرایانه‌ای درباره روسیه مطرح می‌کند و بابت همین هم است که مسکو او را تحریم کرده است.

لیتوانی و کشورهای همسایه بالتیک یکی از سرسخت‌ترین متحدان اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو هستند که در خواست "تغییر رژیم" در مسکو به‌عنوان هدف نهایی درگیری نیابتی هدایت می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها