کد خبر: 692042
تاریخ انتشار :

نمایندگان مجلس، چرا عذرخواهی بلد نیستند؟

چند روز پیش تصاویر یک نماینده مجلس در دیدار با معلمان استان خوزستان منتشر شد. او درحالی‌که پشت میز نشسته بود، رفتار‌های عجیبی انجام می‌داد. اول شروع به خوردن تنقلات در کف دستش کرد، بعد با انگشتانش بین دندان‌هایش را تمیز کرد.

نمایندگان مجلس، چرا عذرخواهی بلد نیستند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه شرق نوشت: بعد با بی‌تفاوتی سرش را در برابر مشکلاتی که بیان می‌شد، تکان داد. منشی‌اش هم مدام می‌گفت ربطی به شهر آقای دکتر ندارد. احتمالا منظورش از آقای دکتر همان اصطلاح رایجی است که برای مسئولان بیان می‌شود، بدون اینکه واقعا مدرکی که خطابشان می‌کنند، داشته باشند یا واقعا در کلاس‌های درس حاضر شده باشند و درس خوانده باشند.

با انتشار این تصاویر یک سؤال مطرح شده و کمتر کسی توانسته جوابی برایش پیدا کرده است. سؤال این است آیا نماینده مجلس نباید رفتار مناسبی با شأن این نهاد داشته باشد؟

نمونه این نمایندگان در طول چند سال گذشته دیده شده است؛ نمایندگی که بعضا بی‌احترامی و گاه خشونت می‌کنند.

چهارم بهمن 1399 فیلمی از رفتار تند یک نماینده‌ با یک مأمور راهنمایی و رانندگی منتشر می‌شود. این ماجرا ادامه پیدا می‌کند و در 16 آذر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس اعلام می‌کند نماینده سیلی نزده و هل داده است. به‌هرحال این ماجرا را سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی وقت پیگیری می‌کند و بلافاصله دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور می‌دهد.

28 آذر 1397 ویدئویی از پرخاش‌های یک نماینده به کارمند گمرک منتشر می‌شود.  این فیلم کوتاه که از برخورد تعجب‌برانگیز نماینده مجلس با کارمند گمرک شهید بهشتی منتشر شد، واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت. آقای نماینده در پاسخ به کارمند حراست این مجموعه که تأکید دارد به‌واسطه ناهماهنگی نمی‌تواند در پارکینگ را به روی او بگشاید، واکنش تندی نشان داده و او را با الفاظ و کلمات ناشایستی خطاب قرار می‌دهد؛ هرچند کارمند گمرک نیز پاسخ او را می‌دهد و خواستار رعایت ادب و احترام است.

۹ شهریور ۱۳۹۵ا یک نماینده از سؤالات چالشی یک خبرنگار در صحن مجلس عصبانی می‌شود و با او گلاویز شده و ضربه‌ای به صورت او می‌زند و البته بعدا در جواب اعتراض نمایندگان دیگر می‌گوید شوخی کرده‌ام و دیرم شده بود و «مثل تراکتور از هر‌چه در راهم بود، رد می‌شدم».

شهریور همان سال این نماینده سخنانی ضد قومیتی و ضد جنسیتی بیان کرد.  او گفته بود: «مملکت را به آسانی به د‌ست نیاورد‌ه‌ایم که هر... را بفرستیم آنجا. مجلس جای... نیست!... مجلس جای زنان نیست، جای مرد‌ان است... مجلس جای سوسول‌بازی نیست! به مجلس مرد‌ بفرستید‌...».

نکته دردناک و مشترک رفتار این نماینده‌ها که به‌عنوان نمونه از آنها یاد شد، یک چیز است: آنها هیچ‌وقت عذرخواهی نکردند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها