کد خبر: 692519
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حمیدرضا ترقی

سخنان سید حسن نصرالله توانست غیرت جهان اعراب را تحریک کند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر آمریکایی‌ها هم عاقلانه فکر کنند باید جلوی دَدمنشی‌های اسرائیل را بگیرند و بیشتر از این جنگ را ادامه ندهند زیرا تنفر جهانی که از اسرائیل ایجاد شده است دامن آمریکا را هم می‌گیرد.

سخنان سید حسن نصرالله توانست غیرت جهان اعراب را تحریک کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: روز جمعه سید حسن نصرالله به سخنرانی پرداخت؛ سخنرانی‌ای که بسیار مهم بود و توانست مواضع محور مقاومت به ویژه حزب‌الله لبنان را در خصوص جنگ رژیم صهیونیستی و غزه اعلام کند.

حمیدرضا ترقی، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «صحبت‌های سید حسن نصرالله از آینده‌نگری و دقت ویژه‌ای برخوردار به ویژه آنکه همه جهان تشنه شنیدن موضع‌گیری ایشان بودند زیرا مواضع او نقش تأثیرگذاری در جنگ دارد. او سعی کرد واقعیت‌های این نبرد را برای افکار عمومی جهان روشن کند و موضع حزب‌الله را در این مسائل تبیین کند. بر همین اساس او تأکید اولش این بود که این اقدام حماس صددرصد فلسطینی و صددرصد متکی بر توان و خلاقیت و برنامه‌ریزی فلسطینی‌ها یعنی حماس رخ داده است و بنابراین تصور نشود که بقیه اعضای جبهه مقاومت و ایران در این حرکت نقشی داشته‌اند و همین جبهه حماس و توانمندی‌های حماس هم برای نابودی اسرائیل کافی است و حماس ظرفیت‌های لازم را برای خودش پدید آورده است».

او ادامه داد: «برای صهیونیست‌ها بسیار گران شد که جهان می‌گوید اسرائیل با داشتن چهارمین ارتش جهان و در عین حال محدودهای بسیاری که بر فلسطینی‌ها ایجاد کرده است، یک گروه به نام حماس توانست که چنین در هم بکوبدش. نکته مهمی که در سخنان سید حسن نصرالله وجود داشت، این بود که اگر آمریکا از اسرائیل حمایت نکند، این رژیم به سرعت نابود می‌شود. در کنار همه اینها اگر آمریکا دست از پا خطا کند و بخواهد از این شرایط علیه حزب‌الله استفاده کند، حزب‌الله می‌تواند به سرعت با تمام قوا و قدرت همه مواضع آمریکا در منطقه را مورد هجمه قرار دهد. این تهدید جدی حزب‌الله بود که توان موشکی‌اش از کشورهای اروپایی‌ها هم بیشتر است و موجب عقب‌نشینی آمریکا هم خواهد شد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «موضوع دیگر اشاره به صبر و استقامت مردم غزه بود که متعاقب این صبر و مقاومت پیروزی است و به هیچ وجه نباید این فشارها باعث اختلاف در اراده مردم فلسطین در ادامه مبارزه با صهیونیست‌ها شود. نکته دیگر سخنان ایشان خطاب به کشورهای عربی بود که چرا در مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم اقدامی انجام نمی‌دهند؟ آنها می‌توانند با بستن راه سوخت و امکانات رژیم صهیونیستی را در معرض فشار قرار دهند. آمریکا هم باید دست از حمایت‌هایش از صهیونیست‌ها بکشد زیرا این حمایت‌ها باعث کشتار جمعی شده است».

ترقی در پایان گفت: «سخنان سید حسن نصرالله توانست غیرت جهان عرب را علیه اسرائیل تحریم کند. اگر آمریکایی‌ها هم عاقلانه فکر کنند باید جلوی دَدمنشی‌های اسرائیل را بگیرند و بیشتر از این جنگ را ادامه ندهند زیرا تنفر جهانی که از اسرائیل ایجاد شده است دامن آمریکا را هم می‌گیرد و همه آبرو و حیثیت خود در جهان را از دست خواهد داد و این به طور طبیعی برای آمریکا ضربه حیثیتی بالایی خواهد بود که دوران دولت بایدن را دوران سیاه و افول حیثیتی آمریکا خواهد کرد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها