کد خبر: 692823
تاریخ انتشار :

رونمایی دانگ‌ فنگ جدید ایران خودرو | شرایط فروش شاسی بلند وارداتی ایران خودرو

شرایط فروش دانگ فنگ شاین مکس در آبان 1402 اعلام شد. شاسی بلند وارداتی ایران خودرو به شکل پیش فروش به مشتریان عرضه می‌شود.

رونمایی دانگ‌ فنگ جدید ایران خودرو | شرایط فروش شاسی بلند وارداتی ایران خودرو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شرایط فروش دانگ فنگ شاین مکس شاسی بلند وارداتی ایران خودرو در آبان 1402 اعلام شد

شرکت ایران خودرو طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد متقاضیان واجد شرایط خرید خودرو شاین مکس بنزینی که در اسفند 1401 در سامانه عرضه خودروهای وارداتی ثبت نام و در مهرماه امسال نیز خودرو شاین مکس بنزینی را انتخاب کردند، می‌توانند این خودرو را در آبان ماه به شکل پیش فروش خریداری کنند. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با جزئیات شرایط فروش دانگ فنگ شاین مکس آشنا می‌شویم.

متقاضیانی که از سوی ایران خودرو پیامک امکان واریز وجه را دریافت کردند، از روز یکشنبه 14 آبان تا روز شنبه 20 آبان می‌توانند به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو مراجعه کرده و با ثبت اطلاعاتی شخصی و دریافت کد کاربری خود فرایند واریز وجه، ثبت نام و دریافت کد پیگیری را انجام دهند.

شرایط فروش دانگ فنگ شاین مکس – آبان 1402

 

گروه صنعتی ایران خودرو در این طرح شاین مکس بنزینی را مبلغ علی‌الحساب پیش‌پرداخت 500 هزار تومان به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کند. این خودرو در رنگ مشکی شاین، سفید شاین، تیتانیوم شاین و آبی تیره شاین به فروش می‌رسد. همچنین موعد تحویل این خودرو نیز 90 روزه اعلام شده است.

گفتنی است دانگ فنگ شاین مکس به عنوان شاسی بلند وارداتی ایران خودرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژر TGDi بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 190 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت از این پیشرانه به چرخ‌های جلو را برعهده دارد.

شاین مکس

 

از امکانات این خودرو نیز می‌توان به رادار خط خوان، رادار نقطه کور، رانندگی خودکار بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، دوربین 360 درجه، نمایشگر لمسی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، صندلی‌های برقی جلو، کروز کنترل تطبیقی، فرمان کمکی برقی، سقف پانورامای برقی و 6 ایربگ ایمنی 10 نقطه‌ای اشاره کرد.

فروش شاین مکس در سامانه یکپارچه

 

مهر 1402: دومین مرحله فروش خودروهای وارداتی، قرار است در پاییز 1402 و از طریق سامانه ثبت نام خودرو وارداتی انجام شود. طبق آخرین اطلاعات موجود، در این مرحله شاهد نخستین عرضه شاین مکس وارداتی نیز خواهیم بود و به همین دلیل نیز شرکت ایران خودرو، اطلاعات رسمی این محصول را منتشر کرده است:

شهریور 1402: شرکت ایران‌ خودرو برای دومین‌بار، از سدان شاین مکس وارداتی رونمایی کرد. این رونمایی در جریان نمایشگاه خودرو مشهد 1402 انجام شد. این سدان متعلق به شرکت دانگ‌ فنگ بوده و بزودی به طور گسترده وارد کشورمان می‌شود.

دانگ فنگ جدید ایران خودرو از زیرمجموعه آئولوس (AELOS) است و مدل آن نیز در بازار چین، ایشوان مکس (YIXUAN MAX) نام دارد ولی در بازار کشورمان، با نام SHINE MAX به فروش می‌رسد.

 

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در سال 1402 ایران‌ خودرو می‌خواهد 4500 دستگاه از این خودروی دانگ فنگ را وارد بازار کشورمان کند که 4000 دستگاه از نسخه بنزینی و 500 دستگاه دیگر نیز از نسخه هیبریدی این سدان هستند.

گفتنی است مدیرعامل ایران‌ خودرو در رونمایی تیرماه 1402 اظهار کرده بود که ثبت سفارش واردات این محصول انجام شده است و خودروها ابتدا به صورت CBU وارد شده و سپس طبق برنامه، به تولید CKD منتهی خواهد شد.

رونمایی دانگ‌ فنگ جدید ایران خودرو

 

تیر 1402: شرکت ایران خودرو در مراسمی، خودرو شاین مکس (shine max) را در دو نسخه بنزینی و هیبریدی معرفی و رونمایی کرد. مدیرعامل ایساکو، در این مراسم اشاره کرد که خودرو  شاین مکس از شرکت دانگ فنگ بوده و دو نسخه هیبریدی و بنزینی دارد.

شاین مکس بنزینی به موتور ۱۵۰۰ سی سی تورربوشارژ با گشتاور ۳۰۰ نیومن متر مجهز شده که مصرف سوخت ۶.۲ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. مصرف سوخت شاین مکس هیبریدی ۴.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

 
 

رونمایی دانگ فنگ شاین مکس (اسب بخار)

مدیرعامل ایساکو گفت حجم صندوق محصول شاین مکس ۴۲۰ لیتر است و آپشن های این خودرو عبارتند از سنسور نور، شیفتر الکترونیکی دنده هوشمند، سنسور باران، سیستم ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو، گرم کن صندلی و ... .

 

مشخصات فنی شاین مکس

آئولوس ایشوان مکس بنزینی، موتور 1.5 لیتری TGDi با کد اختصاری TP1 دارد که حدود 187 اسب بخار و 300 نیوتن متر تحویل‌تان می‌دهد. اما نسخه هیبریدی آئولوس ایشوان مکس، دقیقا همین موتور را در سینه داشته ولی با این تفاوت که از نوع GDI نیست؛ به همین دلیل نیز دانگ‌فنگ، نام پیشرانه آنرا به TE1 تغییر داده است. در جدول زیر، مشخصات پیشرانه TP1 شاین مکس بنزینی را مشاهده می‌کنید:

 

مدل        شاین مکس بنزینی    

کد موتور        DFM-C15TP1    

نوع موتور        1.5 لیتری توربو    

حداکثر قدرت        190 اسب بخار    

حداکثر گشتاور        300 نیوتن متر    

حداکثر سرعت        180 کیلومتربرساعت    

گیربکس        7 دنده دوکلاچه تر    

وزن تقریبی        1486 کیلوگرم    

مصرف ترکیبی        6.8 لیتر    

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

امکانات دانگ فنگ شاین مکس

براساس اطلاعات رسمی ایران خودرو، شاین مکس وارداتی این شرکت، با امکانات زیر تحویل خریداران می‌گردد:

. ترمزهای ABS و EBD

. ترمز اتوهلد

. نیروی کمکی ترمز (BAS)

. ترمز اضطراری (AEB)

. ترمز پارک برقی (EPB)

. سیستم کنترل پایداری (ESP)

. سیستم کنترل کشش (TCS)

. سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HHC)

. شش ایربگ

. سنسورهای جلو و عقب

. سنسور باد تایر (TPMS)

. سنسور برخورد درب‌ها هنگام بازشدن (DOW)

. سنسور نور و باران

. دوربین عقب + دوربین 360 درجه

. رادار تغییر لاین

. رادار ماندن در لاین (LKA)

. رادار تصادف جلو (FCW)

. رادار نقطه کور (BSD)

. ایروفیکس صندلی‌ها

. رینگ 17 اینچ آلومینیومی

. مانیتور 10.2 اینچی

. بلوتوث و پورت USB

. سیستم صوتی با 11 اسپیکر

. تنظیم هوشمند بلندی صدا با سرعت خودرو

. سیستم کنترل فرمان صوتی

. سیستم تهویه اتوماتیک

. سانروف پانوراما|

. استارت دکمه‌ای

. پاور ویندوز

. شیشه بالابر آنتی ترپ

. صندلی 6 حالته برقی راننده با سردکن + گرمکن + مموری + ماساژور

. صندلی 4 حالته برقی شاگرد

. فرمان برقی

. آینه تاشو برقی

. چراغ دی لایت

. چراغ مه شکن جلو و عقب

. تنظیم ارتفاع نور از داخل کابین

شارژر وایرلس

رقیبان دانگ فنگ شاین مکس

با توجه به قطعی‌شدن واردات خودروهای 10 تا 20 هزاردلاری در سال 1402، ایشوان مکس ایران خودرو، دو رقیب قدرتمند وارداتی دارد که یکی از آنها، هیوندای النترای 2023 است که توسط شرکت کرمان موتور به ایران آمده و دیگری نیز کیا K5 یا همان نیو اپتیماست که شرکت کوشا خودرو آنرا به کشورمان می‌آورد.

    بررسی خودرو کیا K5

    بررسی خودرو هیوندای النترا 2023

البته علاوه بر دو رقیب کره‌ای، ایشوان مکس ایران خودرو، چندین حریف چینی هم دارد که مهم‌ترین‌شان KMC J7 از شرکت کرمان موتور و آریزو6 پرو از شرکت مدیران خودروست. همچنین خودرو ریسپکت پرایم نیز می‌تواند گزینه ارزان‌تری نسبت به ایشوان مکس ایران خودرو باشد.

    بررسی خودرو ریسپکت پرایم

    تست خودرو کی ام سی J7

    تست خودرو فونیکس آریزو 6 پرو

قیمت دانگ فنگ شاین مکس

در بازار چین، قیمت آئولوس ایشوان مکس، از حدود 94 هزار یوآن (در ارزان‌ترین تیپ) شروع شده و حداکثر به 126 هزار یوآن (در گران‌ترین تیپ) می‌رسد؛ به عبارت بهتر، قیمت دانگ فنگ جدید ایران خودرو، حدود 14 تا 19 هزاردلار است.

اخبار دانگ فنگ در ایران

برای آشنایی با انواع محصولات دانگ فنگ و همچنین جهت مشاهده جدول اطلاعات فنی، آپشن‌ها و تجهیزات خودروهای دانگ‌فنگ در ایران، مقالات زیر را مطالعه کنید:

    مشخصات انواع دانگ فنگ

    تست خودرو دانگ فنگ H30 کراس

    بررسی خودرو دانگ فنگ شاین مکس هیبرید

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها