کد خبر: 692856
تاریخ انتشار :

روایت یک منبع امنیتی؛ آمریکا چگونه آلبانی را مجبور به پذیرش منافقین کرد؟

یک منبع آگاه امنیتی به آخرین وضعیت تعیین تکلیف حضور گروهک تروریستی منافقین در کشور آلبانی پرداخت.

روایت یک منبع امنیتی؛ آمریکا چگونه آلبانی را مجبور به پذیرش منافقین کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک منبع آگاه امنیتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اهتمام جدی دولت آلبانی برای رهایی از حواشی ناشی از حضور گروهک تروریستی منافقین در این کشور که منجر به اخلال در روابط تاریخی ایران و البانی هم شده، از تلاش منافقین برای مذاکره با مقامات البانی خبر داد.

بر اساس این گزارش اخیرا در جلسه ای که نمایندگان این گروهک تروریستی با مسئولان سیاسی و امنیتی آلبانی برگزار میکنند ، آلبانی در پاسخ به علت چرایی تغییر رویکرد نسبت به منافقین، عنوان می‌دارند که دولت آلبانی از ابتدا با حضور منافقین در این کشور مخالف بودند اما دولت آمریکا برای پذیرش منافقین این کشور را تحت فشار برای انتخاب بین دو گزینه قرار می‌دهند؛ یا پذیرش دپوی زباله‌ های اتمی آمریکا و اروپا در آلبانی و یا پذیرش زباله‌ های انسانی گروهک تروریستی منافقین!

بر همین اساس گفته شده یک مقام کشور آلبانی در جلسه مذکور عنوان کرده است که علی رغم چانه زنی ‌های این کشور در مذاکرات با آمریکایی ‌ها مبنی بر اینکه شما استقلال کشور ما را با دو گزینه غیرقابل قبول به خطر انداخته‌اید و پذیرش گروهک تروریستی منفور کشور ایران، به روابط تاریخی ما ضربه می‌زند اما با این وجود ، این نگرانی ها چندان بر آمریکایی‌ها اثر گذار نبوده و تنها عنوان کرده بودند که ما برای کاهش فشارها این گروهک را از لیست تروریستی وزارت خارجه آمریکا خارج می‌کنیم و سازمان مجاهدین هم متعهد خواهند شد که در کشور شما هیچ اقدام سیاسی یا تروریستی علیه ایران انجام ندهند. 

اما علی رغم توافق دولت آلبانی با منافقین، این گروهک به هیچ کدام از تعهدات پایبند نبود و با توجه به هدایت اقدامات تروریستی متعدد علیه جمهوری اسلامی ایران، جاسوسی و تخلیه تلفنی و عملیات سایبری، ناچار به عملیات علیه این گروهک شده‌اند.  

بر طبق این گزارش مقامات آلبانی در این دیدار با اعضای منافقین عنوان می‌کنند که بحث ممنوعیت ورود مریم رجوی با هر هویتی به داخل آلبانی همچنان ممنوع است مگر اینکه فقط برای زندگی تا مرگ در این کشور یابد  و هیچ اقدام سیاسی حتی در مقر اشرف هم انجام ندهد.

همچنین گفته می شود مقامات آلبانیایی در این جلسه تاکید کرده اند که سازمان منافقین حق انجام هیچ اقدام سیاسی و نمایشی و تجمع در اشرف را ندارد و ما علی رغم فشارهای آمریکا، مصمم به اخراج منافقین از آلبانی هستیم و شرایط به نحوی یچیده شده است که حت امکان پاسخگویی به افکار عمومی داخل آلبانی را هم نداریم.

در هفته های گذشته و بعد از حمله پلیس آلبانی به مقر این گروهک ، منافقین در بحرانی ترین حالت ممکن قرار گرفته اند . فشار روانی بعد از این حمله در بین اعضای عادی بسیار افزایش یافته و شاهد افزایش اختلافات ، درگیری و حتی تلاش برای فرار از مقر این گروهک هستیم . ناگفته نماند در یکی از جلسات منافقین، یک مقام ارشد این سازمان از وضعیت فعلی با عنوان فروپاشی تشکیلاتی یاد کرده است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها