کد خبر: 693292
تاریخ انتشار :

قیمت طلا و سکه سقوط کرد! | کاهش چشم گیر قیمت طلا و سکه امروز 21 آبان

یک فعال بازار طلا با اشاره به کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت هر مثقال طلا پیش بینی کرد بازار طلا و سکه در ثبات قیمتی به مسیر خود ادامه دهد.

قیمت طلا و سکه سقوط کرد! | کاهش چشم گیر قیمت طلا و سکه امروز 21 آبان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت سکه و طلا به عوامل مختلفی بستگی دارد. ععرضه و تقاضا، سیاست های مالی و اقتصادی دولت، تورم، نرخ ارز، شرایط جهانی، بحران های سیاسی و اقتصادی می توانند بر قیمت سکه و طلا تأثیرگذار است. افزایش عرضه سکه و طلا به بازار منجر به کاهش قیمت آن ها می شود؛ در حالی که کاهش عرضه می تواند باعث صعودی شدن قیمت ها شود.

محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا درباره آخرین وضعیت بازار گفت: همانطور  که پیش بینی شده بود قیمت جهانی طلا دوباره کاهشی شد و در آخرین نرخ به ۱۹۳۸ دلار رسید قیمت ارز نیز تغییری نداشت و به دلیل کاهش ۸ دلاری انس جهانی از قیمت طلا و سکه کمی کاسته شد.

وی افزود: شرایط فعلی بازار بسیار با ثبات است و که ناشی از تعادل عرضه و تقاضا و ثبات بازار ارز است؛ این دو عامل در ثبات قیمت ها موثر بوده است.

وی با بیان اینکه قیمت طلا و سکه تغییرات جزئی کاهشی داشته است اظهار داشت: قیمت سکه طرح قدیم به ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید سکه طرح جدید ۲۹ میلیون تومان شد قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان  و سکه یک گرمی هم به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای اضافه کرد: به دلیل افت انس جهانی قیمت طلای آب شده نیز کاهشی شد و هر مثقال طلا با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به هفته گذشته به ۱۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۷۰ هزار تومانی ۲ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان شد.

به گفته این فعال بازار طلا حباب سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شده است که کشتی آرای معتقد است این تغییر جزئی بوده که شاید دلیل آن عدم تعادل عرضه و تقاضای سکه باشد.

وی با بیان اینکه ثبات قیمت ها در بازار حاکم است پیش بینی کرد وضعیت کنونی بازار طلا و سکه ادامه داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها