کد خبر: 693378
تاریخ انتشار :

لیست چهره های مشهوری که رد صلاحیت شدند

بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت‌های اجرایی انجام شد و تا اینجای کار اسامی برخی ردصلاحیت‌شدگان مشخص شده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا: نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت‌های اجرایی اعلام شد و معترضان به بررسی نتایج می‌توانند ظرف چهار روز یعنی تا روز 24 آبان‌ماه اعتراض خود را ثبت کنند.

فرماندار تهران درباره بررسی صلاحیت‌ها گفت: «صلاحیت تعداد چهار هزار و ۸۲۸ نفر برای هیات اجرایی احراز و در این مرحله صلاحیت ۲۹۵ نفر مورد تایید قرار نگرفته و از تعداد پنج هزار و ۵۹۱ داوطلب در مجموع ۴۶۳ نفر صلاحیت شان احراز نشد».

در همین ارتباط برخی از داوطلبان از رد صلاحیت خود خبر دادند.  احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از ابلاغ ردصلاحیت خود خبر داد. او گفت که «آقای فرماندار با بنده تماس گرفت و از ردصلاحیت من در هیات اجرایی خبر داد. این ردصلاحیت به دلیل حکم‌ محکومیتی که در پرونده واگذاری شاسی بلند ها انجام شده است».

علیرضا بیگی همچنین گفت که «مسعود پزشکیان و علیرضا منادی دیگر نمایندگان تبریز، اسکو و آذر شهر توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شدند».

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد هم در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از ردصلاحیت خود خبر داد و نوشت که صلاحیت اینجانب برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس با استناد به بند ۴ ماده ۳۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رد شده است.

غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم هم با انتشار پیامی از ردصلاحیت خود توسط هیات اجرایی خبر داد.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس فراکسیون مستقلین توسط هیات اجرایی تربت جام رد صلاحیت شد. در همین راستا، در اولین واکنش به رد صلاحیت خود نوشت: «بنده هم مثل شما خبر رد صلاحیتم را در هیئت اجرایی تربت جام شنیدم».

رجب رحمانی، نماینده تاکستان، سمیه محمودی، نماینده شهرضا و احمد رسولی نژاد، نماینده دماوند در مجلس یازدهم‌ هم رد صلاحیت شدند. همچنین فرزند رجب رحمانی در استوری صفحه اینستاگرام خود نوشت: «هیئت اجرایی تاکستان به استناد تحقیقات محلی اعضا، مهندس رجب رحمانی نماینده 6 دوره مردم شریف تاکستان در مجلس شورای اسلامی را فاقد صلاحیت برای کاندیداتوری انتخابات دوره دوازدهم اعلام کرد».

بر اساس اطلاعات برخی منابع خبری الله وردی دهقانی نماینده ورزقان توسط هیئت های اجرایی رد صلاحیت شده است. بر اساس آخرین اسامی اعلام شده نام چند نماینده دیگر هم در میان رد صلاحیت شده‌ها دیده می‌شود. از جمله: مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، رحمت‌الله فیروزی‌پور نماینده نطنز، جلیل مختار نماینده آبادان، محمد خدابخشی نماینده الیگودرز و احمد رسولی نژاد نماینده دماوند.

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب اعتماد ملی هم ردصلاحیت شد. او در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره نتیجه بررسی صلاحیت خود در هئیت‌های اجرایی گفت: «صلاحیت من طبق استناد به بند ۲ ماده ۳۱، به دلیل عدم التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی رد شده است».

علی باقری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو جبهه اصلاحات هم خبر از ردصلاحیتش داد بر با استناد به بند3 ماده 33 در مورد عضویت در گروه‌های غیرقانونی.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها