کد خبر: 693645
تاریخ انتشار :

نقشه جدید صهیونیست‌ها برای اخراج در غزه

پس از عملیات طوفان‌الاقصی در ۱۵مهرماه، صهیونیست‌ها به بهانه‌های مختلف تلاش دارند ساکنان غزه را از خانه‌های‌شان رانده و به مناطق دیگر از جمله صحرای سینا یا حداقل به مناطق جنوبی غزه بفرستند اما اخبار و گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که بهانه‌های صهیونیست‌ها از جمله این‌که این مناطق، نسبت به شمال غزه امن‌تر است و نیروهای غیرنظامی کمتر در معرض حملات صهیونیست‌ها قرار دارند ادعاهایی پوچ است و صهیونیست‌ها توطئه‌های پیچیده‌تری در سر دارند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

بر‌اساس گزارش‌ها، یکی از سناریوهای صهیونیست‌ها تخلیه کامل نوار غزه و فرستادن ساکنان این منطقه به سایر کشورهاست. در همین زمینه می‌توان به اظهارات دیروز ‌وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اشاره کرد که خواستار مهاجرت آوارگان جنگ‌زده غزه به سراسر جهان شد‌، این در حالی است که نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه گفت که «ما خواهان بازگشت شهروندان خود به خانه‌های‌شان هستیم که از آنجا آواره شدند».

به گزارش روسیا الیوم، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، مهاجرت داوطلبانه آوارگان غزه به کشورهای سراسر جهان را راه‌حل صحیح بشردوستانه برای آنها دانست. اسموتریچ در واکنش به یادداشت رام بن باراک و دنی دانون، اعضای کنست در وال‌استریت ژورنال که در آن، طرح مهاجرت داوطلبانه برای آوارگان غزه را پیشنهاد کرده بودند، گفت: این راه‌حل صحیح بشردوستانه برای ساکنان غزه و کل منطقه پس از ۷۵ سال آوارگی، فقر و خطر است.

وی با بیان این‌که سلولی با وسعت کوچکی مانند نوار غزه، بدون منابع طبیعی و منابع معیشتی مستقل، با این تراکم بالای جمعیت برای مدت طولانی فرصت وجود مستقل اقتصادی و سیاسی را ندارد، مدعی شد: تشکیلات خودگردان فلسطین از حماس حمایت و آن را تشویق می‌کند و از همین رو دیگر غزه را کنترل نخواهد کرد.ارتش رژیم صهیونیستی دیروز نیز از ساکنان باقی مانده در شمال نوار غزه خواسته است تا به سمت جنوب حرکت کنند.رژیم صهیونیستی روز دوشنبه نیز دعوت به ایجاد اردوگاه‌هایی در جنوب نوار غزه برای آوارگانی کرده بود که از شمال این منطقه کوچ کرده‌اند تا به‌دنبال آن اهالی شمال غزه را برای همیشه به جنوب بفرستد.این در حالی است که ساکنان غزه درخواست‌های ارتش رژیم اشغالگر را کاملا رد می‌کنند. محمد اشتیه، نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین هم روز دوشنبه گفت که تشکیلات خودگردان در دیدار با نهادهای بین‌المللی مخالفت خود را با نقشه اسرائیل برای ایجاد اردوگاه موقت آوارگان در جنوب نوار غزه اعلام کرده است.

     

فرستادن ساکنان غزه به مصر

حدود دو هفته قبل بود که وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی پیش‌نویس پیشنهادی را تهیه کرد که براساس آن ایده انتقال دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت نوار غزه به شبه‌جزیره سینا مطرح شد.این ایده جنجالی با محکومیت شدید فلسطینی‌ها رو‌به‌رو شد. نبیل ابورودینه، سخنگوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی با انتقاد شدید از این گزارش گفت: «ما مخالف انتقال به هر مکان و به هر شکلی هستیم و آن ‌را خط قرمز خود می‌دانیم و اجازه نمی‌دهیم اتفاقی که در سال ۱۹۴۸ یک‌بار رخ داده بار دیگر تکرار شود.» او همچنین اضافه کرده که یک آوارگی دسته‌جمعی معادل یک اعلام جنگ جدید خواهد بود.سند منتشر شده که تاریخ آن مربوط به ۱۳ اکتبر است در واقع شش روز پس از حمله شبه‌نظامیان حماس به اسرائیل تهیه و منتشر شده است. این گزارش توسط یک سایت خبری محلی منتشر شده است. در این سند وزارت اطلاعات اسرائیل سه گزینه را برای ایجاد تغییر قابل‌توجه در نوار غزه ارائه کرده است.نویسندگان این سند که آن‌ را مطلوب‌ترین جایگزین برای امنیت اسرائیل دانسته‌اند پیشنهاد کرده‌اند که جمعیت غیرنظامی غزه به شمال شبه‌جزیره سینا منتقل شوند و سپس شهرهای دائمی و یک کریدور بشردوستانه در آن مکان ایجاد شود. همچنین یک منطقه امنیتی در داخل اسرائیل ایجاد خواهد شد تا از ورود آوارگان فلسطینی جلوگیری کند. در این گزارش اشاره‌ای نشده که پس از پاکسازی غزه، این باریکه چه سرنوشتی خواهد داشت.البته قاهره در طول این جنگ به‌صراحت اعلام کرده که نمی‌خواهد موجی از آوارگان فلسطینی را بپذیرد. مصر مدت‌هاست که نگران است که اسرائیل بخواهد فلسطینی‌ها را مجبور به اخراج دائمی به خاک خود کند، همان‌طور که در جریان جنگ پیرامون استقلال اسرائیل اتفاق افتاد.البته مصر لزوما آخرین ایستگاه پناهندگان فلسطینی نخواهد بود. این سند در مورد، ترکیه، قطر، عربستان‌سعودی و امارات نیز صحبت می‌کند که از این طرح حمایت مالی می‌کنند یا با پذیرش ساکنان غزه به‌عنوان پناهنده و در درازمدت به‌عنوان شهروند به این کشورها بروند. این سند همچنین کانادا را هم به‌عنوان یک هدف بالقوه برای اسکان مجدد فلسطینی‌های ساکن غزه پیشنهاد داده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها