کد خبر: 693904
تاریخ انتشار :

طبق اذعان وبگاه آمریکایی؛

حزب‌الله لبنان سلاح‌هایی دارد که تهدیدی علیه ناوهای آمریکا است

یک وبگاه آمریکایی اعلام کرد که تهدیدات دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره ناوهای آمریکایی بیهوده نیست و یادآور حمله به ناو «ساعر۵» طی جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ است.

حزب‌الله لبنان سلاح‌هایی دارد که تهدیدی علیه ناوهای آمریکا است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، وبگاه «essa news» آمریکا اعلام کرد، تهدیدات حزب‌الله لبنان در دوره اخیر علیه نیروهای آمریکا که در منطقه دریای مدیترانه مستقر هستند، بیهوده نیست. مشخص است که حزب‌الله سلاحی دارد که می‌تواند خطر بزرگی علیه ناوهای آمریکایی باشد که از جمله آن موشک‌های یاخونت/ اونیکس P_۸۰۰ است.

به رغم اینکه حزب‌الله لبنان رسما تایید نکرده که موشک‌های پیشرفته ضد ناو دارد، اما سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان سوم نوامبر خطاب به آمریکایی‌ها اعلام کرد: ناوهای شما که با آن ما را تهدید می‌کنید ما را نمی‌ترساند.

این وبگاه اعلام کرد: تهدیدات نصرالله بیهوده نیست و یادآور حمله به ناو ساعر۵ در جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ است.

از ۲۰۰۶ تاکنون کارشناسان نظامی معتقدند که قدرت حزب‌الله بسیار افزایش یافته‌است و احتمالا حزب‌الله موشک P_۸۰۰ Oniks در اختیار دارد.

روسیه پیشتر سوریه را به موشک‌هایی از نوع P_۸۰۰ Oniks/Yakhont مجهز کرد. این مساله نشان دهنده اهمیت زیاد آن و نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از آن است.

این رژیم تلاش کرد تا موشک‌های سوریه را از بین ببرد برای همین به انبارهای نزدیک لاذقیه حمله کرد.

این موشک‌ها با هدف حمله به کشتی‌های جنگی به ویژه ناوهای هواپیمابر طراحی شده‌اند. سرعت این موشک‌ها مافوق صوت بوده و یکی از بهترین موشک‌ها در جهان است. طول این موشک ۹ متر با وزن چهار تن است و می‌تواند مسافت سه هزار کیلومتری را طی کند و قادر به حمل کلاهک ۲۰۰ کیلوگرمی است.

اخیرا رویترز به نقل از منابعی اعلام کرد مجهز شدن حزب‌الله به چنین موشک‌هایی تهدید دریایی برای آمریکا است.

این خبرگزاری به نقل از مسؤولان آمریکایی اعلام کرد که حزب‌الله تعداد بسیار زیادی از سلاح به ویژه موشک‌های ضد ناو دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها