کد خبر: 693963
تاریخ انتشار :

جهانگیری به دلیل نشر اکاذیب علیه قالیباف به حبس محکوم شد

آن طور که فارس خبر داده ، در پرونده شکایت محمد باقر قالیباف از اسحاق جهانگیری به دلیل ادعاهای کذب وی، دادگاه، جهانگیری را مجرم شناخته و در مجموع به ۱۲ ماه حبس محکوم کرده است.

جهانگیری به دلیل نشر اکاذیب علیه قالیباف به حبس محکوم شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بر اساس حکم دادگاه در جریان بررسی این پرونده، برای چندمین بار دادگاه ماجرای موسوم به املاک و اتهاماتی که علیه آقای قالیباف مطرح می‌شود را بررسی و بازهم دروغ بودن این اتهامات روشن شد و سازمان بازرسی نیز در گزارشی رسماً اعلام کرده که هیچ پرونده مفتوحی علیه قالیباف وجود ندارد.

به گزارش فردا، قاضی پرونده دفاعیات جهانگیری و‌ وکیل وی را در این پرونده «بلاوجه»، «دور از واقع» و «مردود» تشخیص داده و او را به دلیل افتراء علیه آقای قالیباف به ۴ ماه حبس تعزیری و به دلیل نشر اکاذیب به ۸ ماه حبس تعزیری دیگر محکوم کرده است.

اشاره مجدد در این حکم به رای قطعی پرونده موسوم به املاک و تبرئه آقای قالیباف برای چندمین بار و نیز تصریح سازمان بازرسی بر این که هیچ پرونده مفتوحی درباره آقای قالیباف وجود ندارد، نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان رادیکال و اپوزیسیون با ساخت و پرداخت یک دروغ و تکرار آن باوجود صدور رای دادگاه، به دنبال تخریب وجهه قالیباف به عنوان پرکارترین شهردار تهران هستند که باعث توسعه شگرف پایتخت شده است.

 این شکایت در سال ۹۶ بر اساس مناظره انتخابات ریاست جمهوری  انجام شده و انتظار این بود که به این پرونده سریع‌تر رسیدگی شود، بخصوص با توجه به تأثیرگذاری این گونه دروغ‌گویی‌ها و تهمت زدن‌ها بر رای و نظر مردم، لازم است سازوکاری ایجاد شود که هیچ‌کس نتواند برای کسب رای، هر دروغ یا تهمتی را به کاندیدای مقابل خود نسبت دهد و به سرعت نتیجه بررسی اتهامات معلوم و به مردم اطلاع رسانی شود.

فارس همچنین نوشته که با توجه به پست مسئولیتی جهانگیری در زمان ارتکاب به جرایم مذکور، قاضی، احکام حبس وی را به ۴۴۰ میلیون ریال جزای نقدی تبدیل کرده است ضمن آنکه این حکم قابل تجدید نظرخواهی است .

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها