کد خبر: 694721
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد:

هراس ترامپ از دادگاه ششم ژانویه/ اعترافی ناخواسته علیه سیاستمدار جنجالی

چانسلی گفت از آن وقایع، رسانه ها و دولت شروع به برچسب زدن حامیان ترامپ به عنوان تروریست های داخلی کرده اند و اساساً با کمپین تبلیغاتی خود، حقوق قانونی آنها را از بین برده اند!

هراس ترامپ از دادگاه ششم ژانویه/ اعترافی ناخواسته علیه سیاستمدار جنجالی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: هر اندازه به انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی نزدیک تر می شویم، افکار عمومی این کشور با حساسیت بیشتری به رصد اخبار مربوط به محاکمه ترامپ و پرونده های قضایی وی می پردازند. با توجه به پیشرفت آرای عمومی و ایالتی ترامپ در نظرسنجی های اخیر، اگر وی به هر دلیلی در پرونده مربوط به ششم ژانویه 2021( حمله به کنگره) مجرم شناخته شود، امکان دارد از حضور در انتخابات منع گردد. در این میان، ترامپ نمی تواند نقش خود را در تحریک افراد حمله کننده به کنگره نادیده بگیرد. جیکوب چانسلی آمریکایی که از جمله کسانی بود که در سال 2021 به ساختمان کنگره در واشنگتن یورش بردند، گفت که شرکت کنندگان در آن رویدادها به خاطر یک عملیات روانی علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، "به صورت عمدی و هدفمند تحریک شده اند.برای من واضح است که اینیک سازماندهی بود. و به خاطر یک عملیات روانی علیه ترامپ و حامیانش سازماندهی شد."

اگرچه وی خواسته است ترامپ را نیز قربانی تحریک ساختارهای قدرت در آمریکا قلمداد کند، اما به صورت ناخواسته نسبت به خشم رئیس جمهور سابق آمریکا و تاثیر آن بر وقوع حادثه ششم ژانویه و سازماندهی شده بودن ان از سوی کمپین انتخاباتی ترامپ اذعان کرده است. به گفته وی، رویدادهای 6 ژانویه 2021 را نمی توان به وضوح سیاهیا سفید ارزیابی کرد.

"این موضوع در یک منطقه خاکستری است. بله، خشونت و هرج و مرج در آن روز وجود داشت. اما آیا اینیک شورش خشونت آمیز بود؟ نه، اینطور نبود. اکثر تظاهرکنندگان در داخل صلح آمیز بودند. و وقتی ما رویدادهای آن روز را تحلیل می کنیم و چه چیزی منجر به آنها شد، ما تصویر واضح تری از آنچه در حال وقوع است به دست خواهیم آورد.

به گفته این فعال، رهبری مجالس کنگره پیشاپیش درخواست کمک از گارد ملی برای حفاظت از ساختمان کنگره را کرده بود، اما با استناد به دلایل کافی رد شد. به گفته وی، اف‌بی‌آی عواملی را در جنبش‌های اصلی که برای تجمع در 6 ژانویه جمع‌آوری کردند، جاگیرکرده بود، ماموران اطلاعاتی را ارائه کردند که برنامه‌ریزی شده بود و حتی پنتاگون در مورد تهدید تروریستی مرتبط با این رویداد جمعی صحبت کرد، اما این اطلاعات برای هدایت گارد ملی کافی نبود.یعنی اینیک شکست در اطلاعات نیست، این سرکوب اطلاعاتی بود.

به گفته چانسلی، فعالان جنبش هایآنتیفا و پسران مغرور نقشی را ایفا کردند که ظاهراً به عنوان حامیان ترامپ در میان جمعیت ظاهر شدند و "توهم تمایل آنها به خشونت را ایجاد کردند."

چانسلی گفت از آن وقایع، رسانه ها و دولت شروع به برچسب زدن حامیان ترامپ به عنوان تروریست های داخلی کرده اند و اساساً با کمپین تبلیغاتی خود، حقوق قانونی آنها را از بین برده اند! وی گفت: " تصویر من در داخل ساختمان شوک و هیبت و روایتیک شورش خشونت آمیز را تقویت کرد. در نتیجه آنها حامیان ترامپ و خودش را هدف قرار دادند و در ذهن و قلب آمریکایی ها تاثیر گذاشت."

اف بی آی در پاسخ به سوال اسپوتنیک، از اظهار نظر در مورد این اظهارات چانسلی خودداری کرد.چانسلی در سال 2021 به خاطر اقداماتش در جریان نقض ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه به 41 ماه زندان محکوم شد. او همچنین به 2000 دلار جریمه نقدی و سه سال نظارت پس از زندان محکوم شد. چانسلی در پایان ماه میلادی آزاد می شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها