کد خبر: 695250
تاریخ انتشار :

پادشاه اردن: حملات اسرائیل علیه غزه ناقض ارزش‌های انسانی است

پادشاه اردن ضمن هشدار نسبت به اشغال مجدد نوار غزه اعلام کرد، عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه باختری با ارزش‌های انسانی و حق حیات منافات دارد.

پادشاه اردن: حملات اسرائیل علیه غزه ناقض ارزش‌های انسانی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، عبدالله دوم، پادشاه اردن تصریح کرد که محروم کردن اهالی غزه از آب، غذا، دارو و برق جنایت جنگی محسوب می‌شود که امکان ندارد در مقابل آن سکوت کرد و تداوم آن به معنای افزایش وخامت اوضاع انسانی در آنجا است.

 براساس گزارش خبرگزاری رویترز، پادشاه اردن همچنین اعلام کرد، حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه باختری با ارزش‌های انسانی و حق حیات منافات دارد.

پادشاه اردن تصریح کرد: جنگ غزه که جان هزاران انسان بی‌گناه را گرفت، باید متوقف شود، ارزش‌های همه ادیان الهی و ارزش‌های مشترک انسانی ما قاطعانه کشتار غیرنظامیان و ترساندن آنها را رد می‌کند.

عبدالله دوم تاکید کرد، تداوم کشتار و ویرانی از سوی رژیم صهیونیستی و تلاش‌ها برای کوچاندن اجباری فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری، چالشی برای قوانین بشردوستانه و قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید و باعث شعله‌ور شدن خشونت و ویرانی در منطقه و جهان خواهد شد.

وی در ادامه افزود، تجاوزات شنیع رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و اقدامات غیرقانونی این رژیم در کرانه باختری با ارزش‌های انسانی و حق حیات مغایرت دارد.

پادشاه اردن گفت: برای مقابله با این حمله شنیع علیه بشریت، باید تلاش‌های سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه به منظور همکاری با آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) جهت اطمینان از ارائه کمک‌ها به غزه افزایش یابد.

وی در پایان بر مخالفت اردن با اشغال مجدد بخش‌هایی از غزه یا جدا کردن کرانه باختری از غزه تاکید کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها