کد خبر: 695252
تاریخ انتشار :

رفت و آمد پینگ پنگی بلینکن به تل‌آویو؛ هدف چیست؟

در طول نزدیک دو ماه جنگ در غزه، نکته ای که نگاه تحلیلگران و ناظران سیاسی را به خود جلب کرده رفت و آمد چند باره وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا به فلسطین اشغالی است. آنتونی بلینکن روز پنج شنبه برای چهارمین بار به تل آویو سفر می کند؛ اقدامی که چند دلیل برای آن قابل ذکر است. به نظر هدف نخست این سفر را باید در راستای جلوگیری از فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی دانست.

رفت و آمد پینگ پنگی بلینکن به تل‌آویو؛ هدف چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل در یادداشتی نوشت:

به نظر هدف نخست سفر وزیر خارجه آمریکا به تل اویو را باید در راستای جلوگیری از فروپاشی  درونی  رژیم صهیونیستی دانست.

در طول نزدیک دو ماه جنگ در غزه، نکته ای که نگاه تحلیلگران و ناظران سیاسی را به خود جلب کرده رفت و آمد چند باره وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا به فلسطین اشغالی است. آنتونی بلینکن روز پنج شنبه برای چهارمین بار به تل آویو سفر می کند؛ اقدامی که چند دلیل برای آن قابل ذکر است. به نظر هدف نخست این سفر را باید در راستای جلوگیری از فروپاشی  درونی  رژیم صهیونیستی دانست. برای درک، تجزیه و تحلیل سفر باید توجه کرد که باتوجه به جنگ غزه اسراییل شکست هایی در ابعاد سیاسی، اطلاعاتی و نظامی متحمل شد و در نهایت به آتش بسی تن داد تا اسرای خودش را آزاد کند. حماس و جهاد اسلامی در این تبادل قطعا دست بالاتر را داشتند و توانستند شمار زیادی از زندانیان خود را از بند آزاد بکنند و این یک شکست سیاسی دیگری برای صهیونیست‌ها به تلقی می شود.

حضور چهار ناو نظامی اتمی ایالات متحده در شرق دریای مدیترانه نشان می دهد که آمریکایی ها نسبت به شرایط درونی رژیم صهیونیستی به شدت احساس خطر می کنند ؛ به همین دلیل  مقامات کاخ سفید از جمله جوبایدن رییس جمهور، لوید آستین وزیر دفاع و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه چند روز پس از شروع درگیری ها در نوار غزه به سرزمین های اشغالی سفر کردند؛ به ویژه آنتونی بلینکن که خود را یک یهودی قلمداد می‌کند چهار بار در طول هفته های گذشته به این مناطق سفر کرده است .

دلیل و هدف دوم از سفر به فلسطین اشغالی این است که روحیه ای به بنیامین نتانیاهو و دولت تحت امر او بدهد چرا که شرایط برای رژیم صهونیستی شرایط دردناکی می باشد و اقدام وزیرخارجه نشان دهنده پشتیبانی بیش از پیش آمریکا از این رژیم می باشد .

دلیل سوم حضور بلینکن در تل‌آویو، کمک‌های نظامی ای است که در طول هفته های گذشته از سوی ایالات متحده به فلسطین اشغالی سرازیر شده است. کمک هایی که به اعتبار اینکه اسراییل روزانه ۱ میلیارد دلار خسارت به دلیل تعطیلی مراکز صنعتی و تجاری پرداخت می کند ( که این موضوع آسیب های جدی را به اقتصاد این رژیم وارد کرده است). به همین علت به حمایت های مادی و معنوی ایالات متحده احتیاج دارد . کنگره آمریکا نیز دست جوبایدن را برای کمک مالی و تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی باز گذاشته است؛ به نظر می رسد که وزیر خارجه آمریکا برای بررسی آخرین وضعیت و نیاز های نظامی و مالی داخلی و خارجی به سرزمین های اشغالی سفر کرده باشد تا بتواند گزارش مشروحی از اقدامات انجام شده را به کنگره ارائه بدهد .

همچنین با توجه به اینکه اساسا امارات متحده عربی و عربستان سعودی از مردم فلسطین و غزه حمایت نکردند، حضور وزیر امور خارجه امریکا در منطقه برای رایزنی بیشتر پیرامون آینده رژیم اسراییل و اینکه این رژیم باید باقی بماند و محور مقاومت نباید علیه رژیم صهیونیستی وارد عمل بشود ؛ به نظر می رسد که آقای بلینکن صرفا به خاطر آخرین وضعیت درونی و منطقه ای رژیم صهیونیستی به این منطقه سفر کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها