کد خبر: 695509
تاریخ انتشار :

سیگنال مجلس برای افزایش قیمت بنزین | یارانه سوخت کی واریز میشود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: احتمال دارد که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ افزایش قیمت حامل های انرژی را پیشنهاد کند اما در نهایت این مجلس است که نظر نهایی را خواهد داد.

سیگنال مجلس برای افزایش قیمت بنزین | یارانه سوخت کی واریز میشود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

زنگنه که نمایندگی سخنگویی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه را بر عهده دارد، نسبت به موضوع داغ تخصیص سهمیه بنزین ابراز مخالفت کرده و می‌گوید: “من با اختصاص دادن سهمیه بنزین به مردم موافق نیستم. اگر قرار باشد این دیدگاه را بپذیریم، باید همین استدلال را در زمینه آموزش نیز بپذیریم. فرض کنید شما ۳ فرزند دارید، ولی من فرزندی ندارم؛ فرزندان شما با رفتن به مدارس دولتی، از یارانه‌های آموزشی استفاده می‌کنند در حالی که من از آن بهره‌ای نمی‌برم. پس باید معادل آن یارانه هم به من پرداخت شود.” برنامه هفتم توسعه، که در برگیرنده برنامه‌ریزی‌های پنج ساله در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور جمهوری اسلامی ایران است، قرار است از ابتدای سال ۱۴۰۳ هجری شمسی آغاز و تا انتهای سال ۱۴۰۷ به اجرا درآید.

 رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان  و عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی بخصوص بنزین درسال آینده افزود:‌ دولت در برنامه هفتم توسعه، خواستار این شده بود تا بنزین و کلا حامل های انرژی، بصورت عادلانه میان مردم توزیع شود و سهم ایرانیان از حامل های انرژی با کد ملی آنان مشخص شود که مجلس این بند را حذف کرد.

وی درمورد احتمال افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی در بودجه سال آینده کل کشور تصریح کرد: دولت می تواند در لایحه ای که به مجلس ارائه می کند خواستار افزایش قیمت شود اما مجلس شورای اسلامی در نهایت تصمیم گیری خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها