کد خبر: 695929
تاریخ انتشار :

سهمیه بنزین افزایش یافت | از ماه آینده سهمیه هر خودرو 100 لیتر می شود

سهمیه بنزین ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده‌نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل‌ذخیره خواهد بود.

سهمیه بنزین افزایش یافت | از ماه آینده سهمیه هر خودرو 100 لیتر می شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سهمیه بنزین ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده‌نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل‌ذخیره خواهد بود؛ این در حالی است که از ابتدای سهمیه بندی بنزین، سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت ۶ ماه در نظر گرفته شده بود که این مدت زمان از اردیبهشت سال ۹۹، به ۹ ماه افزایش یافته است.

مدت زمان ذخیره بنزین در کارت سوخت خودروهای سواری بنزینی از ۶ ماه (۳۶۰ لیتر) به ۹ ماه (۵۴۰ لیتر) افزایش پیدا کرده است و البته بر طبق روال قبل از این، میزان سهمیه ماهیانه برای خودروهای شخصی بنزین‌سوز ۶۰ لیتر، دوگانه‌سوز ۳۰ لیتر و موتورسیکلت‌ها ۲۵ لیتر در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای ( ماهانه ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی) از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر نیز از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

برای انواع تاکسی ها، سهمیه بنزین متفاوتی ریخته می شود. بر اساس کارکرد تاکسی و دوگانه سوز بودن یا تک سوز بودن آن، سهمیه‌ها کم و زیاد می شوند. طبق اعلام شرکت پخش فراورده های نفتی تاکسی های بنزینی ۴۰۰ لیتر، تاکسی های دوگانه سوز ۲۰۰ لیتر (از ابتدای آذرماه ۲۵۰ لیتر)، تاکسی بین شهری بنزینی ۷۵۰ لیتر، تاکسی بین شهری دوگانه سوز ۴۵۰ لیتر و تاکسی ون شهری بنزینی ۶۰۰ لیتر، سهمیه بنزین دارند.

اعتبار کارت سوخت خودروهای تاکسی با توجه به اینکه سهمیه بنزین آنها بیشتر از یک خودروی سواری است، یک ماه است. به این معنی که اگر یکی از خودروهایی که بالا نام بردیم، سهمیه یک ماه خود را به هر دلیل استفاده نکند، سهمیه او سوخت می شود و در ماه جدید سهمیه جدید برای او لحاظ می شود. این قانون برای وانت ها نیز اجرا می شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها