کد خبر: 696229
تاریخ انتشار :

اردوغان:

حماس را هرگز «تروریستی» نخواهیم خواند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه گفت، اگرچه آنکارا تحت فشار است تا جنبش فلسطینی حماس را به عنوان یک سازمان «تروریستی» بشناسد، اما قصدی برای انجام این کار ندارد.

حماس را هرگز «تروریستی» نخواهیم خواند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، اردوغان گفت: حماس را «سازمان تروریستی» می‌نامند. حماس یک واقعیت فلسطین است، اما یک سازمان تروریستی نیست. حماس یک جنبش سیاسی است، به عنوان یک حزب سیاسی - جنبشی است که در انتخابات پیروز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، رویس جمهوری ترکیه افزود: مدام از ما می‌خواهند تا حماس را تروریستی اعلام کنیم اما چنین قصدی نداریم.

اردوغان در بدو ورود به ترکیه از یونان به خبرنگاران گفت: حماس را فقط به این دلیل که شما می‌گویید یک سازمان تروریستی نخواهیم خواند. ما اینجا یک جنبش سیاسی داریم که در انتخابات پیروز شده است.

وی هم‌چنین گفت که او و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، طرح ایجاد یک هاب گازی در شمال غرب ترکیه را که از طریق آن گاز روسیه به بالکان و اروپا ترانزیت می‌شود، هماهنگ کرده‌اند.

اردوغان به خبرنگاران گفت: همانطور که می‌دانید، ما قصد داریم تراکیه را به مرکز تامین گاز طبیعی از روسیه به بالکان و اروپا تبدیل کنیم. ما در این مورد با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به توافق رسیده‌ایم.

پوتین روز دوشنبه گفت که همکاری روسیه و ترکیه در بخش انرژی "ماهیت واقعا راهبردی" دارد و افزود که این کشورها همکاری نزدیکی در بخش گاز در چارچوب خطوط لوله "جریان آبی" و "جریان ترکیش" برقرار کرده‌اند.

همچنین کار برای ایجاد یک هاب توزیع گاز در ترکیه در حال انجام است. اواخر ماه نوامبر، یک منبع در آنکارا به اسپوتنیک گفت که در نیمه اول دسامبر یک هیات ترکیه‌ای قرار است از شهر سن پترزبورگ روسیه برای گفتگو در مورد نقشه راه پروژه هاب گاز بازدید کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها