کد خبر: 696443
تاریخ انتشار :

هشدار جدی و قاطعانه فرمانده کل ارتش به دشمن

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم الحاق ده‌ها فروند «پهپاد کرار مسلح به موشک مجید» به مناطق پدافندی گفت: دشمن باید در راهبردها و راهکنش‌های نبردهای هوا به هوای خود به خصوص در بعد هواپیماهای بدون سرنشین تجدیدنظر قطعی کنند.

هشدار جدی و قاطعانه فرمانده کل ارتش به دشمن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ده ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک مجید (پهپاد مسلح موشک هوا به هوا) برای دفاع هوایی به توان رزم مناطق پدافندی در همه نوار مرزی کشور با حضور امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی و جمعی از مقامات لشکری در میدان صبح گاه دانشگاه خاتم الانبیاء الحاق شد.

طرح پهپادی رسول، ۹ مرحله تست‌های میدانی و عملیاتی گسترده و حساس پروازی را نیز به دنبال داشته که از مهم‌ترین نکات قابل توجه در انجام تست‌های مختلف پروازی، همکاری عمیق و اثربخش تمام بخش‌ها بوده است.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در حاشیه آیین الحاق طرح رسول (پهپاد مجهز به موشک مجید) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بعد از مدت‌ها کار، تلاش و طراحی و برنامه‌ریزی امروز شاهد یک مرحله دیگری از ارتقای توان نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی هستیم . ما از مدت‌ها قبل این نیاز را احساس می‌کردیم که باید پرنده‌ای داشته باشیم که همه قطعات آن در درون توسط دانشمندان داخلی کشور ساخته شود و با قیمتی بسیار ارزان بتواند ماموریت های ما را انجام دهد که این کار به سرانجام رسید و اولین بار در رزمایش پهپادی ارتش که حدوداً دو ماه پیش انجام شد با موفق عملیاتی خود  را پشت سر گذاشت.

وی افزود: حدود یک ماه پیش بخشی از این پرنده‌های تازه ساخته شده و مسلح شده به نیروی پدافند هوایی ارتش ملحق شدند و امروز مرحله دوم الحاق پهپادهای کرار مسلح به موشک هوا به هوای مجید که نمونه‌های آن را امروز  در دانشگاه پدافند به عنوان نماینده  مشاهده می کنید.

سرلشکر موسوی با بیان این‌که «کرار توان قابل ملاحظه‌ای را به نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه خواهد کرد» گفت: همان طور که قبلاً هم گفتم، دشمن باید در راهبردها و راهکنش‌های نبردهای هوا به هوای خود به خصوص در بعد هواپیماهای بدون سرنشین تجدید نظر قطعی کنند. نیروی پدافند هوایی ارتش امروز در این عرصه دست بالا را در نبردهای هوایی خواهد داشت.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش نیز در حاشیه آیین الحاق طرح رسول (پهپاد مجهز به موشک مجید) به نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خدا را شاکریم که امروز توانستیم برگ زرینی بر افتخارات نیروی قدرتمند پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کنیم.  بعد از تحقیقات بسیار زیاد و یک کار علمی، دانشی و کار شبانه روزی و مشترک بین نیروی پدافند هوایی و وزارت دفاع طی یک سال موفق شدیم برای اولین بار در کشور پروژه مسلح شدن پهپاد کرار را با موشک مجید را به سرانجام برسانیم  که این کار، قابلیت بسیار قابل توجه‌ای به توان رزم پدافند هوایی ارتش افزود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد:  فرمانده معظم کل قوا تاکید داشتند که باید پهپادها به تولید انبوه برسد و در توان رزم نیروی پدافند هوایی قرار بگیرد و ما در این مدت کوتاه، فرمان رهبری را انجام دادیم و تعداد زیاد پرنده‌های بدون سرنشین مسلح به موشک مجید به یگان‌های تابعه تحویل دادیم.

امیر صباحی فرد گفت: این پهپادهای کرار مجهز به موشک مجید به عنوان نمونه بودند که به مناطق مختلف پدافندی در کشور اعزام خواهند شد و در مدار عملیاتی در توان رزم نیروی پدافند هوایی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اهمیت پهپادها در نبردهای روز جهان، خاطر نشان کرد: پهپادها از لحاظ قیمت قابل قیاس با هواپیماهای با سرنشین نیستند و ما می‌توانیم با قیمت بسیار پایین‌تر، عملیات‌هایی که یک هواپیمای با سرنشین انجام می دهد را با این پهپادهای کاملاً ایرانی و بومی انجام دهیم و از امکاناتی که دارد، استفاده کنیم.

وی درباره اینکه چه کشورهایی به این توان دست یافته‌اند، گفت: در ایران این قابلیت نبرد هوایی مبتنی بر پهپاد اولین بار است که رونمایی شد و برای اولین بار در چرخه عملیاتی قرار می‌گیرد و در دنیا هم چند کشور انگشت شمار بیشتر نیست که این توانمندی را دارند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها