کد خبر: 696472
تاریخ انتشار :

مقایسه جالب وزیر علوم از آزادی در دانشگاه‌ جهان و ایران!

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در دانشگاه صنعتی شریف به آزادی در دانشگاه‌های ایران پرداخت و برای آن شرط گذاشت.

مقایسه جالب وزیر علوم از آزادی در دانشگاه‌ جهان و ایران!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزیر علوم در خصوص بحث آزادی گفت: یکی از آزادترین دانشگاه‌های جهان را می‌توانید در ایران پیدا کنید. مشروط بر اینکه قوانین و مقررات احترام گذاشته شود؛ مشروط به قوانین باشد اگر قرار باشد قشر فرهیخته ما، بخواهد به قانون احترام نگذارد، از بقیه اقشار چه انتظاری داریم؟ می‌توانید بررسی کنید که این آزادی فعلی در دانشگاه‌های ما، در کدام دانشگاه‌های دیگر جهان وجود دارد؟ ما موظف به رعایت قوانین کشور هستیم؛ علاوه بر قوانین کشور، موظف به دین و شرع هستیم؛ من به عنوان وزیر علوم موظف به اجرای قانون هستم و اگر این نباشد، شما باید به من اعتراض کنید. 

وی در ادامه افزود: بیایید به قانون احترام بگذاریم و استقلال دانشگاه‌ها را به رسمیت بشماریم، اما من باید مدیری در دانشگاه بگذارم که هماهنگ باشد و بتوانیم با هم کار کنیم؛ تغییر مدیریت‌ها به سمت جلو هست مانند کسی که مشعل المپیک را به نفر بعدی می‌دهد و خدای ناکرده بحث توهین و تحقیر نیست.

 وزیر علوم همچنین اضافه کرد: حضور همه اقشار، قومیت‌ها و سلایق را برای پیشرفت ضروری می‌دانیم؛ اما سلایق مختلف فکری، سیاسی و فرهنگی باید در قالب قانون باشد، من وزیر مجری قانون هستم من چه کسی هستم که بخواهم نسبت به سلیقه دانشجویان اجحاف کنم؟

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها