کد خبر: 696573
تاریخ انتشار :

تحلیل دیگران؛

دعوای نیابتی رسانه‌های حامی دولت و دستگاه قضا

«امتداد» ماجرای برخورد با فساد چای دبش را محل دعوای دولت و قوه قضاییه دانسته و انتقادهای رسانه‌های حامی دولت به قوه قضاییه در موضوعات دیگر را نیز یک دعوای نیابتی تلقی می‌کند.

دعوای نیابتی رسانه‌های حامی دولت و دستگاه قضا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - «امتداد» ماجرای برخورد با فساد چای دبش را محل دعوای دولت و قوه قضاییه دانسته و انتقادهای رسانه‌های حامی دولت به قوه قضاییه در موضوعات دیگر را نیز یک دعوای نیابتی تلقی می‌کند.

این رسانه اصلاح‌طلب نوشته: اگر فکر می‌کنید ماجرای فساد چای دبش و افشای آن تمام شده سخت در اشتباهید. کافی است حملات نیابتی دو سوی یک نزاع بزرگتر را رصد کنید. مثلا دولت سه ادعا دارد: خودمان کشف کردیم، مربوط به قبلی‌ها بود و متخلفین را به دستگاه قضا معرفی کردیم. کمتر از ۲۴ ساعت بعد قوه قضاییه در بالاترین سطح ادعاها را به وضوح رد می‌کند و توپ را به زمین دولت برمی‌گرداند.

حالا دعوا نیابتی شده و می‌توانید حملات دوطرف را به گونه‌ای دیگر رصد کنید. امروز حسین شریعتمداری سوژه‌ای یافته تا در لفافه و البته محتاطانه دستی به سر و روی قوه قضاییه بکشد. ماجرا مربوط به فردی است که به اتهام تجاوز در خیابان‌های همین شهر دستگیر شده:«این مرد خبیث و شیطان‌صفت تاکنون ۱۹ بار به جرم دزدی، مواد مخدر و تجاوز به عنف بازداشت و سپس آزاد شده است! پرسش این است که چرا آزاد‌کنندگان او بعد از ۱۹ بار بازداشت بار دیگر به آزادی او رای داده و با کدام مجوز قانونی و شرعی این گرگ درنده را در کوچه و خیابان به جان زنان و دختران و نوامیس مردم انداخته‌اند؟!…باید برای مسئولان محترم قضائی و مردم مشخص شود علت آزاد‌سازی مجرم در حالی که نزدیک به ۲۰ جرم مشابه مرتکب شده چه بوده است؟!»البته که اصل حرف برادر حسین درست است اما آیا او در موارد مشابه هم چنین رفتاری داشته است؟ کم کم صحنه شفاف‌تر هم می‌شود. کافی است کمی صبر و البته دقیق‌تر زمین بازی را نگاه کنیم.

شاید برایتان حالب باشد که روزنامه جوان هم تحت عنوان موضوع خفت گیری در روز روشن چیزکی علیه قوه قضاییه نوشته است. ظاهرا دوستان به یکباره متوجه این همه ناامنی و جرم و جنایت شده‌اند!

جوان نوشته:«در مقام برخورد همواره با مطرح شدن شکایت، پلیس مجرمان را بازداشت و به زندان می‌فرستد و آن‌ها نیز بعد از طی دوران خوش‌خوشانشان در زندان دوباره به کف خیابان‌ها بازمی‌گردند تا مردم بیشتر احساس ناامنی کنند. واکنش عدلیه هم به انتشار فیلم‌هایی از این دست چیزی جر تهدید زبانی نبوده است و هر بار پس از دستگیری این دسته از مجرمان، پلیس و عدلیه برای سایر مجرمان خط و نشان می‌کشند که اگر دست از پا خطا کنند آن‌ها را فلان و فلان می‌کنند، اما می‌بینیم که مجرمان مدام دست از پا خطا می‌کنند.»

و در آخر روزنامه همشهری با متهم ربایش و تجاوز به دختر جوان گفت و گو کرده است تا او خودش بگوید بارها دستگیر و به زندان افتاده اما پس از طی کردن دوره محکومیت آزاد شده است. متهم به همشهری می‌گوید:«19بار توسط پلیس دستگیر شده‌ام و 9مرتبه به زندان رفته‌ام. سوابقم سرقت، زورگیری، حمل مواد و شروع به آدم‌ربایی است. همان دختری که عاشقش بودم به‌خاطر تجاوز و شروع به آدم‌ربایی از من شکایت کرد. آخرین بار به همین جرم دستگیر و سال99 آزاد شدم. قاضی اتهام تجاوز را نپذیرفت و فقط به زندان و شلاق محکوم شدم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها