کد خبر: 696681
تاریخ انتشار :

معنای حرف های دبیرکل جبهه پیروان چیست؟

هشدار جدی باهنر به اصولگرایان

نکته ای که محمد رضا باهنر مطرح کرده بسیار قابل تامل است. خصوصا این هشداری تلقی می شود برای برخی از جریان های اصلولگرا که تک روی و سهم خواهی می کنند.

هشدار جدی باهنر به اصولگرایان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز - همان طور که انتظار می‌رفت با نزدیک شدن به زمان انتخابات، از شدت تحریم‌طلبی اصلاح‌طلبان نیز کاسته شد و آرام آرام به سوی تشریح ضرورت مشارکت رفتند. تاکتیکی که اگرچه نخ نما شده و قابل نقد است، به لحاظ نتیجه خوبی که در پی دارد- یعنی افزایش مشارکت - می‌تواند مورد استقبال قرار بگیرد.این یک معنای دیگر هم دارد و آن اینکه رادیکال های اصلاح طلب به حاشیه رفته اند. این وسط البته محمد رضا باهنر هم یک جمله بسیار مهم گفته است :«اصلاح‌طلبان تا حدودی در تهران به یک لیست واحد انتخاباتی رسیده‌اند و این امر می‌تواند اصولگرایان را نسبت به لزوم وحدت هوشیار سازد»

کار سیاسیون در جبهه اصلاح طلبی البته از مرحله تشریح اهمیت مشارکت و خالی نکردن عرصه و حرف‌هایی مثل ضرورت استفاده از گزینه‌های موجود؛ گذشته است. چنانچه شاهدیم در روزهای گذشته زمزمه ارائه لیست واحد شنیده می‌شود. شاهد این مدعا سخنان جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده سابق مجلس است که در گفت‌وگوی تفصیلی با «برنا» گفته: «لاریجانی، روحانی و اصلاح‌طلبان احتمالا ائتلاف خواهند کرد».او همچنین گفته: «لیست لاریجانی، روحانی و بخشی از اصلاح‌طلبان می‌تواند تنه خوبی به لیست اصولگرایان بزند.»جعفرزاده پیش بینی کرده که «نسبت به 1400 و 1398 انتخابات پرشوری را پیش رو خواهیم داشت» و در نقد رویکرد قهر با صندوق اصلاح ‌طلبان گفته: «اصلاح‌طلبان اشتباه کردند. با قهر کردن و خانه نشستن مشکلی حل نمی‌شود.»

موضوع ائتلاف بین اصلاح طلبان و اعتدالیون را البته وقتی می‌توان جدی‌تر گرفت که می‌بینیم محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین می‌گوید: «اصلاح‌طلبان تا حدودی در تهران به یک لیست واحد انتخاباتی رسیده‌اند و این امر می‌تواند اصولگرایان را نسبت به لزوم وحدت هوشیار سازد».

به هر حال نکته ای که محمد رضا باهنر مطرح کرده بسیار قابل تامل است. خصوصا این هشداری تلقی می شود برای برخی از جریان های اصلولگرا که تک روی و سهم خواهی می کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها