کد خبر: 696877
تاریخ انتشار :

روایت وزیر کشور از غافلگیری دولت درباره اینستاگرام در اغتشاشات

وزیر کشور خطاب به پژوهشگران گفت که «هیچ تحول اجتماعی بدون مبنای پژوهش رخ نخواهد داد و هیچ تمدنی هم بدون علم شکل نخواهد گرفت».

روایت وزیر کشور از غافلگیری دولت درباره اینستاگرام در اغتشاشات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«احمد وحیدی» روز سه‌شنبه در اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر در دانشگاه شهید بهشتی، پژوهش را زیربنای هر توسعه و تحولی برشمرد و با مقدس و والا دانستن پژوهش و علم، تأکید کرد: نقش این موضوع در مکتب مقدس اسلام و اهل بیت روشن و جدی و از آموزه‌های اصلی دین ماست.

وزیر کشور درباره اقدامات انجام شده در حوزه پژوهش گفت: علاوه بر واگذاری ۱۰۱ مأموریت تحقیقاتی به ۵۰ دانشگاه کشور و تشکیل ۱۶۰ هیأت نخبگانی استانی برای پیگیری این مأموریت‌ها، ستاد اقتصاد دانش‌بنیان با محوریت استانداران نیز شکل گرفت تا اقتصاد دانش‌بنیان در هر استان به‌طور جدی دنبال شود.

وی با بیان اینکه اشتغال دانش‌بنیان از موضوعاتی است که در سطح استان‌ها نیز دنبال می‌شود، اظهار داشت: ارزش افزوده در پژوهش در زنجیره ارزش راهبردی استان‌ها جای گرفته و ۲ تا ۳ زنجیره ارزش راهبردی برای هر استان تعریف شده که بستر خوبی برای حمایت است.

وحیدی با اشاره به تعریف ۲۷ محصول خاص مورد نیاز وزارت کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه در محور «شهر هوشمند»، افزود: موضوعات اختصاصی در حوزه مدیریت پسماند، مدیریت بحران و حمل و نقل عمومی از جمله فناوری‌هایی است که باید پیگیری شود.

وزیر کشور به شاخص‌های ارزیابی استانداران اشاره کرد و توضیح داد: ۹ شاخص ارزیابی اقتصاد دانش‌بنیان، ملاک ارزیابی استانداران است و حمایت استانداران از فعالیت‌های پژوهشی از جمله موضوعاتی‌ست که از استانداران و مسئولان وزارت کشور خواسته شده است.

وی با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری درباره موضوع پژوهش گفت: رهبر انقلاب یادآور شدند که ما نباید در موضوعات علمی عقب بیفتیم و ضروری‌ست جایگاه خود را در این حوزه حفظ کرده و توسعه دهیم.

وحیدی به نقش مهم علم در آینده اشاره و خاطرنشان کرد: ما در موضوع فضای مجازی غافلگیر شدیم و برایمان مزاحمت ایجاد شد ولی امروز در حال جبران و تسلط بر این حوزه هستیم.

وی همچنین در خصوص نقش هوش مصنوعی اظهار داشت: هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف اهمیت دارد و امیدواریم با توجه و مساعدت وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، جایگاه برجسته‌ای در این موضوع پیدا کنیم.

وزیر کشور در پایان تأکید کرد: پرچم عزت ملی با جهاد علمی پژوهشگران و دانشمندان برافراشته خواهد شد و بدون سرآمدی علمی، نمی‌توان تمدن داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها