کد خبر: 696928
تاریخ انتشار :

در دیدار با امیرعبداللهیان؛

صحبت های مهم فرحان درباره روابط ایران و عربستان

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان به ژنو سفر کرده است، با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

صحبت های مهم فرحان درباره روابط ایران و عربستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار خوب رئیس‌جمهور کشورمان و ولیعهد عربستان، از حسن میزبانی عربستان از نشست سران اسلامی و عربی در ریاض در خصوص فلسطین تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ایران و عربستان را دو کشور بسیار مهم‌ و اثرگذار منطقه دانست و ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت روابط سیاسی، بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به پیشرفت تدریجی روابط افزود: ایران برای تقویت روابط دو کشور در زمینه های مختلف آمادگی دارد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به تحولات فلسطین و تداوم جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در غزه و کرانه غربی، بر ضرورت تلاش مشترک دو کشور و نیز کشورهای اسلامی و منطقه برای اعمال فشار قوی بر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا به منظور شکل‌گیری فوری آتش بس و ارسال کمک های فوری انسان‌دوستانه برای مردم فلسطین تاکید کرد.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان نیز ضمن اظهار خرسندی از دیدار تاکید کرد که روابط دو کشور در مسیر درست قرار دارد و شاهد روند مثبتی در روابط دوجانبه هستیم و ما از توسعه روابط دو کشور استقبال می کنیم.

وی با اشاره به توسعه روابط سیاسی دو کشور، گفت: خوشبختانه در زمینه‌های دیگر نیز تماس‌ها و گفت‌وگوها ادامه دارد و وزرای اقتصادی نیز گفت‌وگوها و تماس‌های خود را شروع کرده‌اند و عربستان از این روند استقبال می‌کند.

وزیر خارجه عربستان همچنین وجود اسناد مختلف همکاری میان دو کشور را در زمینه‌های مختلف نقطه قوت دانست و گفت: از پیگیری و اجرایی کردن این اسناد استقبال می‌کنیم.

وزیر امور خارجه عربستان از حضور رئیسی در اجلاس سران کشورهای اسلامی و عربی و دیدار مثبت ولیعهد عربستان و دکتر رئیسی در ریاض اظهار خرسندی کرد.

وی گفت: در خصوص حمایت از ملت فلسطین و ایجاد فوری آتش‌بس و ارسال کمک‌های فوری انسان‌دوستانه نیز نگاه مشترک داریم و به تلاش‌ها ادامه خواهیم داد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها