کد خبر: 696966
تاریخ انتشار :

سران رژیم صهیونیستی به جان هم افتادند

تنش بین سران رژیم صهیونیستی درباره اصلاحیه بودجه تشدید شده و مخالفان، وزیر دارایی را دروغ‌گو و دزد خطاب کردند.

سران رژیم صهیونیستی به جان هم افتادند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز-  روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از تصویب اصلاحیه برای افزایش بودجه جنگ علیه غزه خبر داد.

این رسانه صهیونیستی با اشاره به تصویب اصلاحیه بودجه در کمیته مالی کنست (پارلمان) رژیم اسراییل نوشت: این مصوبه، ۲۵.۹ میلیارد شیکل(۷ میلیارد دلار) را به بودجه ۵۱۰.۶ میلیارد شیکلی(۱۳۸ میلیارد دلاری) کنونی اضافه می کند.

«گیلاد کاریو» عضو حزب «کارگر» در اعتراض به درخواست احزاب ارتدکس برای اختصاص بخشی از بودجه به شهرک ها گفت: کمتر از ۳۰ درصد بودجه وزارت شهرک سازی خرج کل سرزمین های اشغالی می شود و بقیه آن به مناطق ارتدکس نشین اختصاص می یابد که این موضوع، سیاسی بودن نحوه تخصیص بودجه را ثابت می کند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» با اشاره به جنجالی شدن درخواست ائتلاف حاکم برای افزایش بودجه شهرک های ارتدکس‌نشین، افزود: عصبانیت مخالفان وقتی تشدید شد که فهمیدند ۳۶۸ میلیون شیکل بودجه درخواستی، قرار نیست در حوزه امنیت هزینه شود.

«نائور شیری» عضو حزب «یش عتید» با اشاره به اظهارات «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره لزوم تامین امنیت شهرک های ارتدکس نشین از طریق اختصاص بودجه بیشتر، وی را «فرزند دروغ گوی یک پدر دروغگو» خطاب کرد.

«نعما لازمی» عضو حزب کارگر نیز حزب اسموتریچ موسوم به «صهیونیسم دینی» را «باند دروغ گویی هایی اعلام کرد که دنبال دزدیدن اموال عمومی» هستند.

بعد از تصویب اصلاحیه بودجه رژیم صهیونیستی در کمیته مالی کنست، این برنامه امروز در صحن علنی نیز بررسی و فوریت دوم و سوم آن روز پنج شنبه برای تصویب نهایی به رای گذاشته می شود.

اصلاحیه بودجه شامل اختصاص ۲۸.۹ میلیارد شیکل(۷.۸ میلیارد دلار) به جنگ می شود که کمیته مالی کنست، تنها با ۲۵.۹ میلیارد شیکل(۷ میلیارد دلار) آن موافقت کرد و قرار شد بقیه آن از دیگر منابع تامین شود.

تداوم تنش بین سران رژیم صهیونیستی/مخالفان وزیر نتانیاهو را «دروغ‌گو و دزد» خطاب کردند

به گزارش ایرنا، حزب کارگر و حزب «یش عتید» با اختصاص بودجه به شهرک های ارتدکس نشین در شرایط جنگ و آوارگی صهیونیست ها مخالفت کرده اند، اما وزیر دارایی مدعی شده که اختصاص بودجه برای تامین امنیت شهرک ها ضروری است.

مخالفان، اصلاحیه بودجه ارائه شده از سوی وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را تامین کننده منافع حزبی و دارای اهداف سیاسی می دانند.

عملیات مقاومت فلسطین با نام طوفان الاقصی فقط به امنیت رژیم صهیونیستی صدمه نزده، بلکه اقتصاد این رژیم را نیز با چالش جدی مواجه کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، رژیم صهیونیستی از همان زمان شروع جنگ علیه غزه، تمام بودجه توسعه شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری را در خدمت هزینه جنگ قرار داد. اکثریت ساکنان این شهرک ها را هواداران احزاب دینی صهیونیستی و حریدی‌ رژیم صهیونیستی تشکیل می دهند.

احزاب دینی صهیونیستی و حریدی متحد «بنیامین نتانیاهو» در کابینه حاکم به این موضوع اعتراض کرده و خواستار آزادسازی تمام یا بخشی از این بودجه شدند.

اختصاص حدود ۳۰ میلیارد شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی که هر چهار شیکل معادل یک دلار است) از بودجه ۲ ماه باقی مانده از سال ۲۰۲۳ به جنگ از جمله مفاد برنامه پیشنهادی وزارت دارایی رژیم صهیونیستی است. آزاد کردن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون شیکل(۴۳۰ میلیون دلار) معادل ۳۰ درصد بودجه توقیف شده شهرک ها نیز از دیگر مفاد این برنامه است.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اذعان کرده که جنگ غزه حدود ۵۳ میلیارد دلار هزینه روی دست این رژیم گذاشته است.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها