کد خبر: 697096
تاریخ انتشار :

تحلیل دیگران؛

رمزگشایی از سفر سالیوان به غرب آسیا

ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:مشاور امنیت ملی آمریکا قصد دارد با هدف خسارت بیشتر ندیدن صهیونیست‌ها، دیدگاه‌های عربستان را با طرف‌های صهیونیستی در میان بگذارد تا به راه‌حل برون‌رفت از بحران دست یابند.

رمزگشایی از سفر سالیوان به غرب آسیا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

نامه نیوز، کاخ سفید اعلام کرد، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در ریاض دیدار و درباره تلاش‌های جاری برای دستیابی به صلح دائم و پایدار میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان گفت‌وگو کرد.

بن سلمان و سالیوان همچنین درباره تلاش‌ها برای افزایش جریان کمک‌ها به غزه گفت‌وگو کردند. تقویت همکاری‌های دوجانبه ریاض و واشنگتن در زمینه‌های امنیتی، تجاری، اکتشاف فضا و فناوری‌های پیشرفته از دیگر محورهاى گفت‌وگو بوده است.

شواهد مؤید این است جریان پیوستن جوانان فلسطین به حماس سرعت چشمگیری یافته است، زیرا جوانان فلسطینی داغدار از دست دادن اقوام و خانواده‌هایشان هستند

ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی درباره دلایل سفر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به ریاض و تل آویو به «راهبرد معاصر» گفت: بیش از دو ماه از جنگ تمام عیار رژیم صهیونیستی و متحدان غربی علیه مقاومت فلسطین و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) می‌گذرد، اما نکته حائز اهمیت اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در همه عرصه ها ناکام مانده و دستاوردی کسب نکرده است. 

وی افزود: آمریکا و غرب نگران وضعیت آتی رژیم صهیونیستی هستند و چالش های پرشمار صهیونیست‌ها را از نزدیک رصد می کنند. اخبار افزایش جان‌باختگان ارتش رژیم صهیونیستی صهیونیست‌ها را بسیار نگران کرده است، به طوری که طبق خبرها، برخی عناصر حماس با پوشش سربازان صهیونیست و با به دست گرفتن سلاح‌های این رژیم با سربازان صهیونیست وارد درگیری شدند و ارتش صهیونیستی را دچار سردرگمی و تنش بسیاری کردند. 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تردیدی وجود ندارد نیروهای رژیم صهیونیستی در غزه  تنها مانده و در تله حماس افتاده اند، عنوان کرد: شواهد مؤید این است جریان پیوستن جوانان فلسطین به حماس سرعت چشمگیری یافته است، زیرا جوانان فلسطینی داغدار از دست دادن اقوام و خانواده‌هایشان هستند، لذا با نفرت و کینه بیش از پیش به دنبال انتقام سخت از رژیم صهیونیستی هستند. 

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: در دو ماه گذشته شاهد تداوم و افزایش حملات حزب الله لبنان و انصارالله یمن به مواضع و کشتی های متعلق به رژیم صهیونیستی یا کشتی های حامل مواد غذایی و تسلیحات نظامی به سرزمین‌های اشغالی بوده ایم، به طوری که سخنگوی انصارالله تأکید کرد، با تمام توان آماده مبارزه با تمامی ناوگان‌های دریایی غرب و حامیان صهیونیستی هستند. 

ظهره وند با بیان اینکه آمریکایی ها متوجه پیچیده شدن اوضاع سرزمین‌های اشغالی شده اند و سالیوان به این دلیل به عربستان و رژیم صهیونیستی سفر کرده است، گفت: سران سعودی به شدت نگران گسترش بیش از پیش جبهه های مقاومت در منطقه هستند، زیرا قطعاً عربستان و امارات قربانی های اصلی ماجرا خواهند بود.

وی یادآور شد: مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای اطمینان دهی بیشتر به ریاض سفر کرده است تا بگوید از آن‌ها حمایت می کنند و عربستان کماکان مسیر پرواز موشک‌های انصارالله به سمت سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد. عربستان بعد از تهدید انصارالله نسبت به کمک های آشکار به رژیم صهیونیستی از خود خویشتن داری نشان داده است.

سران سعودی به شدت نگران گسترش بیش از پیش جبهه های مقاومت در منطقه هستند، زیرا قطعاً عربستان و امارات قربانی های اصلی ماجرا خواهند بود

کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: با وجود اینکه آمریکا در هفته های گذشته به شدت از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است، اما به خوبی می دانند تمام ترفندهایی که به کار گرفته اند و آنچه کابینه نتانیاهو برای پیروزی در صحنه غزه به کار گرفته، به در بسته خورده است. جیک سالیوان بر آن است دیدگاه های عربستان را با طرف‌های صهیونیستی در میان بگذارد تا به راه حلی برای برون رفت از وضع کنونی و جلوگیری از تحمیل صدمات بیشتر به رژیم صهیونیستی دست یابند.

ظهره وند گفت: نامعلوم بودن وضعیت اسیران صهیونیست و هلاکت بیش از ۹ نفرشان در خلال بمباران های اخیر رژیم صهیونیستی و بی نتیجه بودن آب بستن به تونل‌های حماس وضعیت عجیبی در اراضی اشغالی و به زیان کابینه نتانیاهو و حامیانش ایجاد کرده است، به همین دلیل مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تلاش است با رایزنی سعودی ها راهکاری برای جلوگیری از فروپاشی رژیم صهیونیستی بیابد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ارزیابی کارشناسان بین الملل ازجمله کارشناسان داخلی آمریکا نشان می‌دهد، انصارالله شکست ناپذیر است و حملاتشان به زیان رژیم صهیونیستی تمام می‌شود. نگرانی آمریکا و دنیای غرب از طولانی شدن روند جنگ در غزه موجب شده است سالیوان به منطقه اعزام شود تا شاید واشنگتن طرحی در راستای جلوگیری از تحمیل زیان های بی‌شمار به دست نشانده خود در منطقه، یعنی رژیم صهیونیستی بیابد.

 

منبع: راهبرد معاصر

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها