کد خبر: 697459
تاریخ انتشار :

قیمت دلار ۲۸ آذر ۱۴۰۲ | افت قیمت دلار در چهارمین روز هفته

روز گذشته قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران و بازار آزاد روند کاهشی داشت. کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر قیمت دلار در مرکز مذبور کاهشی شود، اقبال برای عرضه دلار شرکت‌ها بالا می‌رود.

قیمت دلار ۲۸ آذر ۱۴۰۲ | افت قیمت دلار در چهارمین روز هفته
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت دلار روز گذشته روند کاهشی داشت. کاهش ۱۰۰ تومانی این اسکناس در بازار آزاد دلار را در کف کانال ۵۰ هزار تومانی قرار داد. دیروز دلار با قیمت ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومانی معامله شد. معامله‌گران بازار ارز ماندگاری دلار در کف کریدور ۵۰ هزار تومانی را سیاست بازارساز عنوان می‌کنند. آنها معتقدند اخبار سیاسی و اقتصادی به اندازه‌ای اهمیت ندارد که به بازارهای مالی روند دهد.

کارشناسان اقتصادی به دلیل فاصله ۱۵ تا ۲۰ درصدی این اسکناس با ارزش ذاتی، احتمال برگشت قیمت این اسکناس به کریدور ۴۰ هزار تومانی را می‌دهند. آنها معتقدند بعد از گپ منفی، قیمت این اسکناس دلار به سمت سقف قبلی حرکت خواهد کرد.

به نظر می‌رسد در حال حاضر سطح تعادلی دلار محدوده ۵۰ هزار تومانی است و هر چه قیمت از این محدوده پایین‌تر بیاید خرید را ارزشمند‌تر می‌کند. اما هر چه قیمت از این محدوده دور شود ریسک خرید را بالا می‌برد.

گفتنی است دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه روند کاهشی داشت. قیمت دلار هرات بار دیگر کریدور ۵۰ هزار تومانی را از دست داد و با قیمت  ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه کاهش ۱۲۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۸۰ تومانی معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته یکشنبه ۲۷ آذر در مرکز مبادله ارز و طلای ایران اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۸۳۸ تومان عرضه شد و ۲۵ تومان کاهش داشت. دلار حواله نیز ۲۳ تومان کاهش قیمت داشت و با رقم ۳۸ هزار و ۹۴۳ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو  با رقم ۵۴ هزار و ۸۷۰ تومانی معامله شد و کاهش ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با رشد ۱۵ تومانی با رقم ۴۶ هزار و ۷۶۲ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز ۱۴ تومان رشد داشت و با رقم ۴۲ هزار و ۵۱۱ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز دوشنبه درهم امارات با کاهش ۳۰ تومانی روی قیمت ۱۳ هزار و ۷۹۰ تومانی ایستاد. در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حواله درهم با کاهش چهار تومانی با رقم ۱۰ هزار و ۶۰۴ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز با قیمت ۱۱ هزار و ۶۶۴ تومان عرضه شد و  هفت تومان ارزان شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها