کد خبر: 697619
تاریخ انتشار :

نصب موشک‌های مجهز به هوش مصنوعی بر روی شناورهای سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موشک‌هایی‌ با برد بالا، مجهز به هوش مصنوعی و فرمان‌پذیری پیش از شلیک بر روی شناورهای سپاه نصب شد.

نصب موشک‌های مجهز به هوش مصنوعی بر روی شناورهای سپاه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دریادار پاسدار " علیرضا تنگسیری " روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندهان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در بوشهر اظهار کرد: با طراحی شناورهای جدید با برد بالای شلیک موشک و مجهز به هوش مصنوعی، تحول و انقلابی در توان بازدارندگی نیروی دریایی سپاه ایجاد شده است.

وی افزود: از جمله مهمترین ویژگی های این شناورها، داشتن سرعت بالاتر و توانمندی منحصربه‌فرد است.

‌فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های این شناورها، نصب موشک‌ مجهز به هوش مصنوعی و فرمان‌پذیر بعد از شلیک است.

تنگسیری ادامه داد: ساخت این شناورها توسط متخصصین ایرانی در نیروی دریایی سپاه نشان از عزم جدی فرزندان این کشور برای خودکفایی نظامی است.

وی عنوان کرد: "استعداد، کمیت و کیفیت" از جمله مهمترین شاخص‌ها برای طراحی و ساخت این شناورها با قدرت حمل موشک‌های مجهز به هوش مصنوعی و فرمان‌پذیر بعد از شلیک است.

‌فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بخشی از یگان‌های نیروی دریایی سپاه مجهز به این شناورها شده و به زودی تمامی یگان های رزمی نیز شامل می‌شود.

تنگسیری بیان کرد: شناورهایی با کلاس "حاج قاسم" با نام‌های "شهید صیاد شیرازی و شهید "حسن باقری" ساخته شده و با الحاق شدن شناور "ابومهدی المهندس" به زودی شناور شهید "رئیس علی دلواری" نیز به ناوگان ‌نیروی دریایی سپاه اضافه می‌شود.

وی یادآور شد: تا پایان امسال اتفاقات خوبی در حوزه الحاق و ساخت شناور در نیروی دریایی سپاه رقم می خورد که نتایج آن در افزایش توان نیروی دریایی سپاه است.

‌فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حوزه پهپادی، بردافزایی، لود، باربری با موشک و در زیرسطحی هم‌ کارهای بزرگی انجام گرفته است.

تنگسیری عنوان کرد: یک انقلاب بزرگ‌ در ساخت زیرسطحی‌های هوشمند در کشور رخ داده که به زودی دستاوردهای نوین این حوزه رونمایی می‌شود.

وی بیان کرد: تمامی تحرکات دشمن در خلیج‌ فارس با سامانه‌های زمینی، هوایی، سطحی و زیرسطحی به شکل ۲۴ ساعته رصد می‌شود.

در این آیین از زحمات سردار "رمضان زیراهی" تقدیر و سردار "حیدر هنریان مجرد" به عنوان فرمانده جدید منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معارفه و منصوب شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها