کد خبر: 697659
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با غلامعلی جعفرزاده

برنامه «پایداری» برای ریاست مجلس ؛ آقاتهرانی یا ذوالنوری

فعال سیاسی گفت: اصولگرایان قطعا به ائتلاف واحد می رسند و اگر امروز در رسانه ها صحبت از ورود مستقل می کنند و سعی دارند به بزرگنمایی اختلافات شان بپردازند، بیشتر یک بازی است تا سهم بیشتری از ائتلاف را برای خود کنند.

برنامه «پایداری» برای ریاست مجلس ؛ آقاتهرانی یا ذوالنوری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: انتخابات مجلس به فاز اصلی خود یعنی رقابت گروه های سیاسی برای کسب کرسی های بیشتر نزدیک می شود اما این سئوال مطرح است که در نبود اصلاح طلبان، آیا گروه های اصولگرا به ائتلاف می رسند یا خیر.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با «نامه نیوز» درباره ائتلاف بین مجموعه‌های اصولگرا گفت: اصولگرایان قطعا به ائتلاف واحد می رسند و اگر امروز در رسانه ها صحبت از ورود مستقل می کنند و سعی دارند به بزرگنمایی اختلافات شان بپردازند، بیشتر یک بازی است تا سهم بیشتری از ائتلاف را برای خود کنند.

وی طیف تندرو جریان اصولگرا را تمامیت خواه خواند و افزود: اگر جریان اصلاح طلب فعال شود به مثابه هوو عمل خواهد کرد و اصولگراها قطعا روی یک فهرست انتخاباتی نهایتا به توافق می رسند. گرچه این روزها آنها دنبال قدر و سهم هستند اما بالاخره یک شیخوخیتی بین شان اتفاق می افتد و یک فهرست از این اردوگاه بیرون می آید.

این فعال سیاسی درباره احتمال توافق قالیباف و پایداری اظهار کرد: آقای قالیباف هم اکنون به لحاظ عملکردش به عنوان رئیس مجلس در موضع ضعف قرار دارد و دنبال توافق با پایداری است اما برای رسیدن به این هدف نیاز دارد که امتیازات ویژه ای به پایداری بدهد تا حضور خودش را در مجلس آینده حفظ کند.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان نگاه حل مشکلات کشور و مردم در دستورکار پایداری قرار ندارد، افزود: پایداری فقط و فقط به کسب اکثریت کرسی های مجلس می اندیشد. پایداری بیش از یک دهه برای رسیدن به چنین موقعیتی انتظار کشید و به همین راحتی این فرصت را از دست نمی دهد. معتقدم پایداری قدرت را به دست گرفته و بلد است چه طور آن را حفظ کند.

جعفرزاده قهر جریان اصلاحات از انتخابات را اشتباه خواند و گفت: اصلاحات با این کار بستر را برای جریان تند اصولگرایی فراهم کرد تا بتواند به سمت خواسته هایش بتازد. پایداری ها در این دوره برای کرسی ریاست مجلس برنامه دارند و برای شان مهم نیست که حتما قالیباف با آنها ائتلاف کند.

وی افزود: پایداری ها می دانند قالیباف اگر وارد ائتلاف با پایداری نشود، رأی نخواهد آورد. از آن طرف اگر آقای قالیباف در انتخابات مجلس رأی نیاورد باید به بازنشستگی فکر کند بنابراین اگر برای حصول ائتلاف کوتاه نیاید این قدرت را ندارد که وارد مجلس شود. پایداری ها نشان دادند منتظر کسی نمی مانند، آنها روزی از احمدی نژاد عبور کردند و قطعا عبور از قالیباف و امثال قالیباف برای شان راحت تر است.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه دولت در ردشدن کلیات لایحه بودجه بیشتر قالیباف را مقصر می داند، ادامه داد: دولت نیز راغب است که فرد دیگری بر کرسی ریاست مجلس آینده بنشیند چون نیاز دارد که مجلس بیشتر هوای دولت را داشته باشد. حالا مصداقش زیاد مهم نیست که آقاتهرانی باشد یا ذوالنوری؛ مهم آن است که فردی با گرایش جبهه پایداری در آن جایگاه قرار بگیرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها