کد خبر: 697691
تاریخ انتشار :

وزیر ارشاد: عده‌ای به دلیل مقاومت سردار همدانی در ۸۸ از او کینه دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سردار همدانی در جریان فتنه سال ۸۸ به حمایت از امام مسلیمن برخواست افزود: هنوز برخی ها به دلیل این مقاومت قهرمانانه کینه این شهید را به دل دارند.

وزیر ارشاد: عده‌ای به دلیل مقاومت سردار همدانی در ۸۸ از او کینه دارند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد مهدی اسماعیلی شامگاه چهارشنبه در یادواره سردار شهید حسین همدانی که در سالن همایش مدرسه علمیه امام موسی کاظم علیه السلام برگزار شد اظهار داشت: سردار همدانی یکی از فرماندهان برجسته دفاع مقدس بودند و خداوند اینگونه تقدیر کرد تا در دفاع از حرم آل الله در سوریه به شهادت برسانند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: سردار همدانی در عین حالی که شخصیتی جامع و کامل و عارفانه داشت به اقتصاد و معیشت مردم هم فکر می کرد و به این موضوعات توجه داشت و در این مسیر ناملایمتی بسیاری دید اما از مسیر خود کوتاه نیامد.

اسماعیلی ادامه داد: شهدا نیازی به برگزاری این یادواره ها ندارند بلکه این ما هستیم که باید با حضور در این مراسم های نورانی، توشه برداریم.

وی افزود: سردار همدانی از ابتدای دفاع مقدس و حتی قبل از انقلاب بارها دچار مجروحیت شدند و بیان می کردند که وقتی به این فکر کردم که چرا شهید نمی شوم، بعدها فهمیدم دعای مادرم این توفیق را از من سلب کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: این سردار نقش مهمی در تاسیس لشکر ۲۷ محمد رسول الله داشتند و در کنار جاویدالاثر متوسلیان و شهید همت این امر را محقق کردند.

وی با بیان اینکه سردار همدانی در جریان فتنه در سال ۸۸ به حمایت از امام مسلیمن برخواست افزود: هنوز برخی ها به دلیل این مقاومت قهرمانانه سردار همدانی کینه ایشان را به دل دارند و شهید همدانی جانانه از ساحت رهبری دفاع کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ویژگی شهدای شاخص ما این است که رضایت ولی را بر رضایت گروه های خاص ترجیح دادند و در وقایع سوریه زمانی که دشمن حتی به کاخ ریاست جمهوری سوریه نفوذ کرده بود او زن و فرزند خود را به سوریه برد و نسل امروز باید بدانند که چگونه سوریه حفظ شد که اگر این امر محقق نمی شد، معلوم نبود که سرنوشت دیگر کشورها حتی شهرهای ایران چه می شد.

وی گفت: کتاب خداحافظ سالار از زبان همسر شهید همدانی به رشته تحریر درآمده که کتابی خواندنی است.

اسماعیلی ادامه داد: شهید همدانی حضوری سازنده در سوریه داشت و در روزهایی که ناامنی در سوریه غوغا می کرد با خانواده روانه سوریه شدند در شرایطی که حتی امکان تشرف به زینبیه را هم نداشتند و امروز ما نیاز داریم تا شهدای شاخص همانند شهید همدانی را به جامعه معرفی و بشناسانیم.

وی با بیان اینکه سردار همدانی الگویی برای همه خادمان در مسوولیت های مختلف است افزود: مجموعه نمایشی در خصوص زندگی شهادت سردار همدانی ساخته می شود و خانواده شهید در این زمینه اعلام موافقت کردند و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند باید تولیدات فرهنگی و هنری در خصوص معرفی شهدا صد برابر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر مقطع زندگی سردار همدانی قابلیت ساخت فیلم را دارد و مجاهدت های زیادی در زندگی ایشان وجود دارد که قابلیت تولید کتاب و فیلم مستقلی دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها