کد خبر: 697823
تاریخ انتشار :

واکنش رئیس جمهور به گلایه‌ها در خصوص سرعت اینترنت

رئیس جمهور در مراسم افتتاح پروژه بزرگ فیبر نوری استان گلستان با بیان اینکه برخی مردم از کندی سرعت اینترنت گلایه دارند که این زیرساخت می‌تواند گلایه‌ها را برطرف کند، گفت: امیدوارم گره موجود در اینترنت که گاهی مورد گلایه مردم قرار می‌گیرد برطرف شود.

حجم ویدیو: 2.27M | مدت زمان ویدیو: 00:01:38 دانلود ویدیو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ابراهیم رئیسی صبح امروز - جمعه - در روز دوم برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به استان گلستان، با حضور در کارخانه علم و فناوری گرگان، پروژه بزرگ فیبر نوری استان را افتتاح و به بهره‌برداری رساند.

با افتتاح این پروژه بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمام ۳۷ شهر استان گلستان تحت پوشش فناوری اینترنت پر سرعت قرار گرفتند.

افزایش ده‌ها برابری سرعت اینترنت و هزینه بسیار اندک به عنوان مهمترین مزیت‌های فناوری اینترنت فیبر نوری نقش بسزایی در تسهیل و رونق کسب و کارها خواهد داشت.

برای این پروژه در استان گلستان طی ۶ ماه رقمی بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه شده است که با افتتاح آن توسط رئیس جمهور تعداد خانوارهای تحت پوشش فناوری اینترنت پر سرعت به بیش از پنج میلیون خانوار در سراسر کشور افزایش خواهد یافت و تا پایان سال نیز سه میلیون خانوار دیگر از مزایای این فناوری بهره‌مند خواهند شد.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آیین افتتاح طرح ملی فیبررسانی به منازل، کسب و کارها و مدارس گلستان اظهار کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از یکی از زیرساخت‌های مهم ارتباطی و اطلاعاتی و فناوری در این استان هستیم. از همه دست‌اندرکاران، وزارت ارتباطات اداره کل مرتبط، متخصصان و پیمانکاران صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: روزی که تلفن و برق اختراع شد این‌قدر پیشرفت نداشت؛ پیشرفت گام به گام داشت، یعنی خیلی از روستاها اوایل انقلاب دسترسی به تلفن یا برق نداشتند؛ در خیلی از نقاط دنیا این امکان نبود.

رییس‌جمهور افزود: این پدیده و دست‌ساخته بشر بسیار سریع همه زوایای زندگی بشر را در دنیا تحت تاثیر قرار داد.

وی اظهار کرد: همه ابعاد زندگی بشر در بستر اینترنت قرار دارد، در حوزه اقتصادی، آموزشی، زندگی فردی و اجتماعی، کسب و کارها، ارتباطات بانکی و سایر خدمات به این فضا وابسته است و اگر این فضا نباشد زندگی مختل می‌شود.

رئیسی افزود: باید این توسعه اتفاق بیافتد. یکی از زیرساخت‌های مهم دسترسی‌های مردم همین فیبر نوری است. با توجه به مشکلاتی که کابل مسی دارد و محدودیت‌های آن، فیبرنوری می‌تواند ارتباطات در بستر اینترنت و خدمات اینترنتی را تضمین کند. این یکی از زیرساخت‌های مهم است و نباید از آن غفلت کرد.

ایجاد زیرساخت‌های ارتباطات با شتاب انجام شود

وی ادامه داد: نکته مهم این است که کار باید با دقت و شتاب انجام شود، برخی مردم از کندی سرعت اینترنت گلایه دارند که این زیرساخت می‌تواند گلایه‌ها را برطرف کند.

رئیسی افزود: در شرایط کرونا با همین بستر سامانه شاد را فعال کردیم و مردم استفاده کردند. الان هم که کرونا نیست تاکید داریم که شبکه شاد را کنار نگذارند. این هم امکانی برای آموزش است و در کنار آموزش حضوری می‌توان از آموزش مجازی هم بهره‌مند شد.

وزارت ارتباطات در طرح فیبرنوری کار بزرگی انجام داد

رییس جمهور ادامه داد: سرعت کار در وزارت ارتباطات خیلی خوب است، هزار و ۳۰۰ کیلومتر در گلستان حفاری شد تا طرح فیبرنوری در این استان پوشش داده شود. کار بزرگی انجام شد تا شهر و روستاها دارای فیبر نوری شد.

وی افزود: زمانی به یکی از روستاهای چهارمحال‌وبختیاری رفتم. خواسته‌های زیادی مثل راه، مدرسه و خانه بهداشت داشتند. حدود ۱۰ نکته مطرح شده بود و از استاندار خواستم با جدیت دنبال شود. استاندار بعد از پنج ماه به من گزارش داد که همه کارها انجام شد و اگر یک کار انجام نشد گویا کاری انجام نشد. اهالی روستا منتظر اتصال به شبکه اینترنت هستند. یعنی ضرورت دسترسی آسان و سریع به اینترنت بسیار مهم است و خوشبختانه با تلاش وزارت ارتباطات این نیاز هم در آن روستا برطرف شد.

امروز زیرساخت اینترنتی فیبرنوری در همه شهرها و روستاها قابل بهره‌برداری است

رئیسی گفت: معرفی گلستان به‌عنوان اولین استان برخوردار از پوشش کامل شبکه ملی فیبرنوری خبر خوبی است. امروز زیرساخت اینترنتی فیبرنوری در همه شهرها و روستاها قابل بهره‌برداری است و امیدواریم این اقدام در استان ‌های دیگر نیز با قوت ادامه یابد.

رییس جمهور بیان کرد: این که بیش از پنج میلیون خانوار و کسب‌وکارها می‌توانند در این بستر دسترسی آسان و سریع به اینترنت داشته باشند خبر بسیار خوبی است و امیدواریم روز به روز بیشتر این اتفاق گسترش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که باید به عدالت اجتماعی و توزیع زیرساخت‌ها توجه کنیم، این اقدام گامی در پرتو تحقق توسعه بر مبنای عدالت در خدمت‌رسانی است.

رئیسی گفت: رهبر معظم انقلاب بیش از ۲ دهه پیش اعلام کردند توسعه باید در پرتو عدالت رقم بخورد. این‌که هم شهر از فیبر نوری بهره‌مند شود و هم روستاهای ما این زیر ساخت را داشته باشند یک دستاورد ارزشمند است.

رییس جمهور افزود:  دسترسی کامل گلستان به زیرساخت‌ مهم هوشمندسازی و فیبر نوری اتفاق بزرگی است، هوشمندسازی شهرها در همه زوایا به زیرساخت‌های ارتباطی وابسته است که زیرساخت مهم هم در این زمینه مجهز شدن به فیبر نوری است.

رئیسی ادامه داد: از همه مسئولان تشکر می‌کنم و امیدوارم روز به روز بر موفقیت‌های مسئولان در خدمت به مردم افزوده شود تا مردم رضایت بیشتری از ما داشته باشند و گره موجود در اینترنت که گاهی مورد گلایه مردم قرار می‌گیرد برطرف شود.

وی گفت: ادامه کار در گرو این است که هم مردم خوب مشارکت کنند و هم مسئولان تلاش داشته باشند، در همه کارها مشارکت مردم شرط مهمی است. با همکاری مردم، مسئولان دستگاه‌های مرتبط، شهرداران و فرمانداران، استان‌ها و شهرهای دیگر نیز به مرور از این خدمت و امکان بهره‌مند شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها