کد خبر: 698069
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با عزت الله یوسفیان ملا

لجبازی اصلاح‌طلبان به نفع اصولگرایان میان‌رو است

فعال سیاسی گفت: اصلاح‌طلبان نتوانستند از فرصت انتخابات استفاده کنند. لجبازی آنها به خودشان لطمه زد و حال و روزشان را شاهد هستیم که همه چیز را باخته اند.

لجبازی اصلاح‌طلبان به نفع اصولگرایان میان‌رو است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: اهمیت افزایش مشارکت در انتخابات با نزدیک شدن به زمان موعود و به خصوص بعد از تاکیدات اخیر رهبری ، بیش از قبل درک شده است. از این رو است که حتی در جریان اصلاح‌طلبی که پیش‌تر قصد داشت از تاکتیک نخ نمای تحریم انتخابات و البته مشارکت دغدغه نودی استفاده کند نیز کمتر شاهد اصرار به عدم مشارکت هستیم. با این وجود برخی از طیف‌های رادیکال در این جریان سیاسی هنوز هم از سیاست قهر با صندوق رای دفاع می‌کنند! شاهد این مدعا را باید در مناظره اخیر جلایی‌پور و قادری دید. 

رویکردی که برخی کارشناسان آن را لجبازی تلقی می‌کنند و باور دارند که همین لجبازی به حیات این جریان سیاسی لطمه اصلی را وارد می‌کند.

عزت‌الله یوسفیان در گفتگو با «نامه نیوز» درباره سیاست وزری قهر انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: جریان اصلاحات خودش را باخته و دچار فروپاشی اردوگاهی شده است، از این رو دیگر از وحدت و یکپارچگی جریانی اصلاح طلبان چیزی به چشم نمی خورد.

وی با بیان اینکه دیگر از جریان اصلاحات یکدست خبری نیست، افزود: اصلاح طلبان آنقدر دچار تفرق و تشتت هستند که نتوانستند حتی یک رئیس برای خودشان انتخاب کنند. آنها حتی یک ریش سفید که بتواند نیروهای جریان اصلاحات را دور هم جمع کند تا براساس جمع بندی نظرات یک تصمیم جمعی اتخاذ کنند یا آنکه او خودش تصمیم بگیرد و تصمیمش در تمام این جریان مورد پذیرش باشد.

این فعال سیاسی سلایق اصلاح طلبی را جزایر دورافتاده از هم توصیف کرد و یادآور شد: در انتخابات پیش رو نیز موضع هیچ گروه اصلاح طلب را نمی توان به مثابه نگاه تشکیلاتی این جریان معرفی کرد؛ تنها مجموعه های نزدیک به هم می توانند با هم توافقاتی را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه جریانات اصلاح طلب دیگر قدرت همنشینی و تشکیل جبهه ای یکپارچه را از دست داده اند، افزود: اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو هیچ بروز و ظهور تشکیلاتی نخواهند داشت چون نیروهای شان خیلی کم ثبت نام کردند و آنقدر هم رمق پشتیبانی جریانی پشت این عده وجود ندارد که بخواهند فهرست بدهند.

این فعال سیاسی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر میزان مشارکت در انتخابات یادآور شد: اگر اصلاح طلبان قوی به صحنه آمده بودند حالا می توانستند از این فضا به نفع اهداف انتخاباتی شان بهره برداری کنند اما نتوانستند به جمع بندی واحد برسند؛ حال آنکه در خیلی از مناطق می توانستند رأی اکثریت را با خود همراه کنند.

یوسفیان با بیان اینکه اصلاح طلبان از فرصت های گذشته اش نیز استفاده نکردند، افزود: در ادوار مختلف انتخابات شاهد بودیم که مجلس و دولت کلا دست اصلاح طلبان بود اما آنها نتوانستند از این فرصت استفاده کنند. امروز نیز لجبازی اصلاح طلبان به خود آنها لطمه زد و حال و روزشان را شاهد هستیم که همه چیز را باخته اند. معتقدم در این میان اوضاع اصولگرایان معتدل و میانه رو خوب است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها