کد خبر: 698501
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با ابوالفضل حسن‌بیگی

منافع ملی در گرو مشارکت حداکثری

یک فعال سیاسی گفت: در کشور ما همه احزاب، گروه‌ها و ریش‌سفیدان وظیفه دارند مردم‌ را دعوت به مشارکت در انتخابات کنند.

منافع ملی در گرو مشارکت حداکثری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم، اهمیت تحقق مشارکت احداکثری بیش از پیش نمایان می‌شود؛ به ویژه آنکه رهبر انقلاب هم در روزهای قبل در دو سخنرانی بر این‌ موضوع تأکید کردند.

ابوالفضل حسن بیگی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «یکی از نکاتی بسیار مهم در جهان امروز حضور مردم پای صندوق های رأی است. واقعیت این است که مشروعیت ملی، منطقه‌ای و بین‌الملی یک کشور به حضور مردم پای صندوق‌های رأی بستگی دارد‌. امروز صندوق انتخابات به نماد مردم‌سالاری در جهان تبدیل شده است. ایران هم مستثنی از این شرایط نیست. البته که ما در شرایط خوبی در جهان قرار گرفته‌ایم و نگاه جهان به سوی ایران است زیرا ایران از معدود کشورهایی است که در آن انتخابات آزاد برقرار است.انتخابات ریاست جمهوری و مجلس مقبولیت نظام‌ را قوام می بخشد. امروز شاهدیم که برخی کشورها سعی می‌کنند با ایجاد جنگ روانی ما را تخریب و خودشان را به عنوان کشورهای آزاد و دموکراتیک به دنیا نشان دهند».

او ادامه داد: «در کشور ما همه احزاب، گروه‌ها و ریش‌سفیدان وظیفه دارند مردم‌ را دعوت به مشارکت در انتخابات کنند. اگر انتخابات حداکثری برگزار شود، جمهپری اسلامی ایران می‌تواند پاسخی کوبنده به دشمنان غربی بدهد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اکنون که رهبری دستور انتخاباتی آزاد و رقابتی را داده‌اند همه احزاب باید وارد صحنه شوند و در صداوسیما حرفشان را بزنند تا در نهایت با تشکیل یک مجلس قوی ریل‌گذاری درستی برای حوزه اجرا به وجود آید. اکنون زمان آن رسیده است که همه به فکر آبادانی کشور باشیم و برای منافع ملی، منافع شخصی خودمان را در نظر نگیریم».

حسن‌بیگی در پایان گفت: «متأسفانه هستند گروه‌هایی که چون در میان اکثریت مردم جایگاهی ندارند، می‌خواهند نزدیک به سیاست‌های موساد و سیا شوند تا بتوانند حمایت حامیان‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی را به دست آورند. البته اینها در میان مردم جایگاهی ندارند و هرچه سخن از عدم مشارکت بزنند، راه به جایی نمی‌برند. عده‌ای هم تعهد به انقلاب دارند اما کج‌سلیقه‌اند که امیداریم تا روز انتخابات خود را با منافع ملی هماهنگ کنند. مشارکت حداکثری مساوی با منافع ملی است و همه باید برای تحقق آن تمام تلاش خود را به کار گیرند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها