کد خبر: 699064
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد/ حواشی یک نشست

از جایگاه پایداری تا زدن زیر آب عدم احراز صلاحیت‌ها

نشست دیشب رئیسی و سیاسیون با حواشی همراه بود.

از جایگاه پایداری تا زدن زیر آب عدم احراز صلاحیت‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - سید ابراهیم رئیسی دیشب به مدت ۱۵۰ دقیقه میزبان ۵۰ نفر از دبیران کل احزاب، روسای ائتلاف‌های سیاسی و فعالان سیاسی مستقل، اصولگرا، اصلاح طلب، اعتدال و ... بود. این نشست اما با حاشیه‌هایی همراه بود. مثلا نشستن آقاتهرانی رییس شورای مرکزی جبهه پایداری کنار دست رییسی در این جلسه با واکنش گسترده کاربران روبرو شد.

مثلا محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در صفحه اینستاگرام خود درباره این جلسه نوشت: «جلسه دو ساعته‌ای آقای رئیسی با روسای احزاب و فعالان سیاسی داشت. حدود 50 نفر بودند. جلسه‌ای به این تنوع تا حالا ندیده بودم. خیلی‌ها حرف زدند. یک بار هم با صحبتهای آقای محصولی که اصرار داشت بهترین انتخابات 88 بوده و فتنه و از این صحبت‌ها به تشنج کشید. ربیعی جواب تندی به او داد. در همین تشنج نوبت من شد حرف بزنم. گفتم باید قبول کنیم مردم قهرند. تمام ما هم باهم تلاش کنیم اثری در مشارکت نخواهند داشت. شاید اگر اختیاراتی مثل سیاست خارجی که اثرش در اقتصاد مهمتر از همه هست و یا سیاست‌های فضای مجازی و فیلترینگ را اعلام کنید مجلس تصمیم میگیرد، جامعه احساس کند مجلس می‌تواند موثر باشد.

مجید انصاری و محمد و محسن هاشمی و کواکبیان و مرعشی و نوبخت و جواد امام و علی مطهری و وکیلی و ربیعی و پزشکیان و من از این سو و محصولی و روح‌الامینی و نظام موسوی و الله کرم و کلی از سیاسیون دیگر حرف زدند.

آقای رئیسی به من به شوخی گفت استثناءا این دفعه خیلی خوب حرف زدی منم لازمه بگم استثناءا این دفعه خیلی خوب حرف زد. به خصوص وقتی گفت نظر ما این است که همه تایید شوند مگر آنان که با دلیل جدی و قانونی نمی‌توانند شرکت کنند. در حقیقت زیر آب عدم احراز صلاحیت را زد. 

گرچه این جلسات در واقعیت اجتماعی اثر جدی نخواهد داشت اما برای زدن حرفها به صورت مستقیم خوب بود».

علیرضا خامسیان از اصلاح طلبان نزدیک به عارف نیز در صفحه توییتر خود نوشت: «در نشست امشب آقای رئیسی با فعالان سیاسی چینش افرادی که در راس جلسه و در کنار آقای رئیسی نشستند مهم بود. آقاتهرانی نسبت به دکتر حداد به آقای رئیسی نزدیکتر بود و عملا رابطه تنگاتنگ دولت با جبهه پایداری را نشان داد، از جریان اعتدال یعنی آقای نوبخت برای نشستن در راس جلسه ظاهرا دعوت نشد».

نکته قابل توجه دیگر این بود که بسیاری از کاربران اصلاح‌طلب در فضای مجازی از سیاسیون این جریان به خاطر حضور در این جلسه انتقاد کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها