کد خبر: 699923
تاریخ انتشار :

ادعای رسانه هلندی درباره عامل خرابکاری در نطنز

یک رسانه هلندی مدعی شده مهندسی اهل این کشور در عملیات سال 2007 که با هدف خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران ترتیب داده شده بود، نقش اساسی ایفا کرد.

ادعای رسانه هلندی درباره عامل خرابکاری در نطنز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک رسانه هلندی مدعی شده مهندسی اهل این کشور به نام اریک ون سابن در عملیاتی که توسط آمریکا و اسرائیل در سال ۲۰۰۷ برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران ترتیب داده شده بود، نقش اساسی داشت. 

طبق گزارش دوشنبه روزنامه هلندی Volkskrant که ادعا شده دو سال روی این موضوع تحقیق کرده، این فرد با نفوذ به  تاسیسات هسته‌ای نطنز توانست در عملیاتی مخفی، بدافزار استاکس‌نت را در سیستم‌های کنترلی آن وارد کند.

به گزارش آناتولی به نقل از این گزارش، این مرد در سال ۲۰۰۵ به درخواست سرویس‌های مخفی آمریکا و اسرائیل به استخدام اطلاعات هلند درآمد. 

به ادعای این گزارش، او در آن زمان به عنوان مهندس در یک شرکت در دبی کار می‌کرد که به صنعت نفت و گاز ایران خدمات می‌داد و بعد از انجام ماموریت به آنجا بازگشت و در سال ۲۰۰۹ در تصادف موتورسیکلت جان باخت. 

در این گزارش ادعا شده که تنها گروهی از رهبران احزاب سیاسی از این ماموریت مطلع بودند، اما دولت ائتلافی هلند تحت رهبری یان پیتر بالکننده نخست‌وزیر در جریان آن قرار نداشت. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها