کد خبر: 700040
تاریخ انتشار :

وزیر ارشاد: 10 کارگردان کار اولی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هیأت دولت، گفت: اتفاق مهم رویش نسل جدید و نو در هنر سینما است، ما 10 کارگردان و تهیه کننده کار اولی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند که کارهای بسیار خوبی را اجرا کرده‌اند.

وزیر ارشاد: 10 کارگردان کار اولی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدمهدی اسماعیلی پس از نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران همچنین اظهار داشت: دیروز جشنواره موسیقی نواحی را داشتیم؛ این جشنواره در ۵ منطقه برگزار شد و دیشب اختتامیه آن در تالار رودکی بود، در این مراسم به هنرمندان برجسته که عمدتا هنرمندان محلی و منطقه ای بودند نشان درجه یک هنر را اعطا کردیم، تسهیلات ماهیانه و بیمه درمانی کامل مشمول آنها می‌شود، سال هاست که این کار آغاز شده ولی برای فرهنگ سازی آن را برجسته کردیم.

وی افزود: دیروز جشنواره فیلم فجر بحث انتخاب آثار را پشت سر گذاشت و به کمیته داوری ارسال شد، این جشنواره با شکوه ویژه ای شروع شده است و در بخش داخلی با گونه های مختلفی همچون فیلم کمدی، اجتماعی، پلیسی، دفاع مقدس، اربعین و جبهه مقاومت حضور دارند.

وی گفت: اتفاق مهم، رویش نسل جدید در سینماست که ۱۰ کارگردان و تهیه کننده فیلم اولی داریم، نگاه مناسب به شهرستان ها داریم. ۳۵ درصد کارها تولیدش در شهرستان ها بوده است. ۸ کارگردان خانم در این دوره هستند، دیروز نتایج اعلام شد و جشن بزرگ ملی سینمای ایران در دهه فجر در دید مخاطبان قرار می گیرد.

وی افزود: جا دارد از حضور هنرمندان در موضوع دفاع از بحث شهدای کرمان تشکر کنم. یک انسجام ملی را شاهد بودیم. از اهالی فرهنگ و هنر که پا به پای همه اقشار و گروه ها به محکوم کردن تروریسم و افشا شدن چهره واقعی جبهه صهیونیستی، غربی و ضد اسلامی که بر علیه کشور ما است در این موضوع حساسیت نشان دادند، تشکر می کنم. 

اسماعیلی گفت: امروز دست های آلوده ای که از سال گذشته در فتنه ۱۴۰۱ علیه جمهوری اسلامی توطئه می کردند از فاجعه خونین کرمان بیرون آمده است و نشان می دهد که ما با چه دشمنان خونریزی روبه رو هستیم. جامعه هنری ما به خوبی خودش را نشان داد و با برخی از افراد کج اندیش وابسته مزدوری که کاری جز نمک پاشیدن بر زخم مردم ندارند از آنها تبری جست و فاصله گذاری کرد که جای تشکر دارد و من به طور ویژه از آنها تقدیر می کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره انتشار این اظهار نظر که «یک میلیون نفر از خارج کشور برای دیدن کنسرت ها به کشور آمدند» گفت: خبر نادرستی درج شده بود که همکاران من، صوت آن جلسه را منتشر کردند. این هم خبر جدیدی نبود. در یک جلسه پرسش و پاسخ با اهالی فرهنگ و هنر زنجان به تغییر سیاست‌گذاری ها اشاره کردم و گفتم که در نوروز ۱۴۰۱ در فاصله اسفند تا فروردین طبق آمارهای رسمی کشور که وجود دارد و نهادهای غیر از وزارت فرهنگ آن را اعلام کرده بودند مجموعا ۴۰۰ هزار نفر از هموطنان ما برای حضور در اجراهای صحنه‌ای خارج از کشور در ترکیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان و دوبی رفته بودند. 

وی افزود: اشاره کردم که ما این ریل را تغییر دادیم و این تغییر ریل باعث شد از اسفند تا فروردین سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون نفر از ایرانیان در اجراهای صحنه‌ای حضور پیدا کردند. برگزاری با همه استانداردهای یک جشنواره هنری سالم که  کمترین خدشه‌ای به قانون وارد نشود. من این را به عنوان تغییر سیاست اعلام کردم. 

اسماعیلی تصریح کرد: البته از برخی واکنش‌ها تعجب می‌کنیم که به این سرعت جمع ریاضی می‌بندند. روشن است و چیز جدیدی نبود. این که چند پرواز آمده و چند پرواز برگشته است را به حساب این می‌گذارم که در حوزه فرهنگ و هنر این روزها نشاط و رونق هست و دوست دارند به انحای مختلف این نشاط و سرور را نشان دهند. از این حیث باید تشکر کرد.

وی گفت: واقعیت روشن است و چیز جدیدی نبود. یک جلسه پرسش و پاسخ بود و امروز این رونق در سینما، تئاتر و موسیقی و در زیرساخت‌ها مشخص است.   

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما آماده می‌شویم از زیباترین و بی‌نظیرترین مجموعه فرهنگی و هنری که آماده است، در روزهای آینده بهره‌برداری کنیم. بعد از مجموعه کرمان مجموعه ای بی نظیر در دوره خود بود. 

وی گفت: مجموعه یزد آماده بهره‌برداری می‌شود که از همه حیث با آخرین فناوری‌ها در حوزه سالن، موسیقی و تئاتر در اختیار مردم قرار می‌گیرد. بخش مهمی را هم آماده کردیم. دولت مردمی زیرساخت ها را اتقا می‌دهد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مجموعه یزد را با ۶۹ درصد پیشرفت بعد از ۱۵ سال تحویل گرفتیم. در کمتر از یک سال و نیم از آغاز ۱۴۰۱ تا به امروز با دو برابر بودجه‌ای که تا آن روز هزینه شده بود، مجموعه یزد آماده بهره‌برداری است.   

وی خاطرنشان کرد: مجموعه اراک و دیگر مجموعه‌ها هم آماده شده و اجراها در آنها اتفاق می‌افتد. حضور مردم در بهترین مکان‌ها اتفاق می‌افتد. ما خوشحالیم که این رونق پرشور به حوزه فرهنگ و هنر برگشته است و مردم و اهالی فرهنگ و هنر از این موضوع راضی هستند. دوستانی هم که به هر حال این شادی مردم خیلی به مذاقشان خوش نمی‌آید یک ذره تحمل کنند. به هر حال می‌گذرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص پروازهای حج و عدم اطلاع رسانی درباره این پروازها  به خبرنگاران گفت: هفته پیش این را اعلام کردم. هم از آقای بذرپاش و هم به طور ویژه از آقای امیر عبدالهیان تشکر می‌کنم. همه دوستان پیگیرند. روز یکشنبه رئیس سازمان حج را عازم عربستان کردم و پیش از جلسه گفت و گو با خبرنگاران در تماس بودم که آخرین نتیجه آن را بگیرم که اعلام می‌شود و مسائل را حل می‌کنند. 

وی افزود: این مساله فنی بین دو مجموعه هواپیمایی بوده است  و این ناهماهنگی که بین مجموعه‌های پروازی شد پروازها را دچار تاخیر کرد. امیدواریم با توافقاتی که در ساعت‌ها و روزهای آینده و بسیار نزدیک انجام می شود بتوانیم این موضوع را پشت سر بگذاریم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها