کد خبر: 700236
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه نیوز» با حقیقت‌پور

اقلیت در مجلس آتی؛ فراکسیون جان‌دار یا نقدهای هر از گاهی

فعال سیاسی گفت: اگر شرایط برای رقابت سلایق فراهم آید، در آن صورت ترکیب چند ضلعی از نمایندگان را داریم که ماحصل آن تقویت پشتوانه کارشناسی قانونگذاری و نظارت خواهد بود.

اقلیت در مجلس آتی؛ فراکسیون جان‌دار یا نقدهای هر از گاهی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - رقابت های انتخاباتی از حالا به بعد علنی و جدی می شود. برخی تحلیلگران رقابت اصلی را بین اصولگرایان می دانند که اکثریت قریب به اتفاق کرسی ها را از آن خود می کنند اما گروهی دیگر معتقدند منتقدان دولت می توانند از رقابت درون اردوگاهی اصولگرایان فرصتی برای پیروزی بسازند و اقلیت قوی را در مجلس آینده تشکیل دهند.

منصور حقیقت پور در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره ترکیب مجلس آینده گفت: می تواند مجلس آینده محلی برای تضارب آرا باشد، مشروط به آنکه دایره تأییدصلاحیت شدگان وسعت پیدا کند. اگر شرایط برای رقابت سلایق فراهم آید، در آن صورت ترکیب چند ضلعی از نمایندگان را داریم که ماحصل آن تقویت پشتوانه کارشناسی قانونگذاری و نظارت خواهد بود.

وی افزود: هم اکنون با این ترکیب تأییدصلاحیت شدگان، یک مجلس تک ضلعی مثل مجلس فعلی را خواهیم داشت. فکر می کنم حتی برخی افراد هم که تأیید صلاحیت شدند به دلیل آنکه خیلی از همفکران شان تأیید نشدند انگیزه لازم را برای رقابت نداشته باشند که در این صورت شاید مشارکت بالا -که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است- اتفاق نیفتد.

فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: توصیه می کنیم شورای نگهبان در بررسی اعتراض ها تدبیری بیاندیشد که فضا برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره شکل گیری مشارکت بالا مهیا شود و مردم بیشتر شرکت کنند.

حقیقت پور درباره تشکیل فراکسیون اقلیت قوی در مجلس آینده گفت: اگر همین تعدادی هم که تأیید شدند به مجلس راه یابند نهایتا یک پستو گیرشان بیاید که قطعا مصداق یک فراکسیون قوی و جان‌دار نخواهد بود. این گروه فقط شانس آن را دارند که هر از گاهی تریبون بگیرند و حرف و نقدی را بیان کنند وگرنه تأثیرگذاری در تصمیم گیری ها نخواهند داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها