کد خبر: 700512
تاریخ انتشار :

پاسخ رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به شبهات درباره حمله به عین‌الاسد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به شبهاتی که درباره حمله عین الاسد مطرح می‌شود، گفت: انتقام سخت به فرموده رهبر انقلاب عین الاسد نبود، بلکه آن اقدام جمهوری اسلامی در عین الأسد سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود.

پاسخ رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به شبهات درباره حمله به عین‌الاسد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به شبهاتی که درباره حمله عین الاسد مطرح می‌شود، گفت: ما یک حمله‌ای به عین الأسد داشتیم، حال بعضی‌ها بدون تحلیل دقیق اعلام می‌کنند که اصلا حمله‌ای در کار نبوده است، اصلاً مسئله حمله به عین الأسد این نبود که چه تعداد نظامی آمریکایی در این حمله کشته می‌شوند، حال فرض کنید آمریکایی‌ها اعلام می‌کردند ۱۱۰ نفر از آن‌ها ضربه شدید مغزی شدند، در این خصوص باید گفت آمریکایی‌ها هیچگاه تلفات خود را اعلام نمی‌کنند، همان موقع هم اعلام شد که تلفات گفته نمی‌شود.

وی تعداد تلفاتی که از آمریکایی‌ها در عین الأسد گرفته شد را مورد مهمی ندانست و عنوان کرد: مسئله مهم این بود که برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم، پایگاه نظامی آمریکا توسط یک کشور آن هم با اعلام رسمی مورد حمله قرار می‌گیرد؛ یعنی آن کشور می‌گوید که حمله توسط من بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: قبل از آن حمله، از سال ۱۹۴۵ که آمریکایی‌ها پیروز جنگ جهانی دوم بودند تا سال ۲۰۲۰، هیچ پایگاه نظامی آمریکا توسط یک کشور مورد حمله قرار نگرفته بود مگر آنکه آمریکایی‌ها پاسخ خرد کننده به آن کشور داده بودند. 

حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه ما دو مورد حمله به آمریکایی‌ها توسط یک کشور داشته‌ایم، تصریح کرد: یکی از این دو مورد جنگ آمریکا و عراق بود که دیدیم انتهای آن به کجا ختم شد و دیگری جنگ یوگوسلاوی با آمریکا بود که آن هم دیدید به کجا رسید، بعد از آن هیچ کشوری با آمریکا درگیر نشده بود.

وی ادامه داد: در عین الأسد جمهوری اسلامی اعلام می‌کند به پایگاه آمریکا حمله کرده و موشک‌ها را ما زده‌ایم. پیش از آن حمله، آمریکایی‌ها و شخص ترامپ رسما اعلام کرده بودند که اگر تعرضی به منافع ما در منطقه شود، ۵۲ نقطه از ایران را خواهیم زد که این ۵۲ نقطه علاوه بر نقاط نظامی و اقتصادی، مناطق فرهنگی ایران از جمله حرم ها نیز خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها حمله به عین‌الأسد را یک سیلی بزرگ از جانب جمهوری اسلامی به آمریکایی‌ها دانست و گفت: اگر کسی خیال کند بر علیه آمریکایی‌ها اقدامی صورت نگرفته مناسبات بین المللی را نشناخته است، اقتدار و هیمنه‌ای که آمریکایی‌ها برای خودشان ایجاد کرده بودند را نشناخته است.

حجت‌الاسلام رستمی در پایان تأکید کرد: انتقام سخت به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی عین الاسد نبود، بلکه آن اقدام جمهوری اسلامی در عین الأسد سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود.

گفتنی است؛ پیش از این حجت الاسلام قاسمیان، در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی کرمان در مسجد دانشگاه شریف گفته بود: ماجرای هواپیمای اوکراینی تقاص عملیات فیک عین‌الاسد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها