کد خبر: 701179
تاریخ انتشار :

تایید صلاحیت بیش از ۱۰۰۰ معترض

تایید صلاحیت بیش از هزار نفر از نامزدهای کاندیداتوری انتخابات مجلس دوازدهم توسط شورای نگهبان، که اعتراض خود را در مرحله اعتراضات ثبت کرده بودند، مهم‌ترین خبر انتخاباتی اول بهمن بود.

تایید صلاحیت بیش از ۱۰۰۰ معترض
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان عصر امروز -۱ بهمن ۱۴۰۲- در نشستی خبری که در محوطه ساختمان این شورا برگزار شد، گفت: چند روزی است که از مهلت رسیدگی شورای نگهبان به شکایات داوطلبانی که به تایید نظم صلاحیت‌شان اعتراضی داشتند، سپری شده است. 

وی افزود: تا امروز بیش از هزار نفر از کسانی که اعتراض خود را در مرحله ثبت اعتراضات ثبت کرده بودند، صلاحیت‌شان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است. این افراد کسانی هستند که در مراحل قبل یا صلاحیت‌شان رد شده بود یا اینکه مورد احراز قرار نگرفته بودند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین اظهار کرد: اسامی تأیید صلاحیت‌شدگان جدید تا ساعات دیگر از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود.

نشست ضابطان قضایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که با حضور محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور، محمد حسن صادقی‌مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، مهدی امیری اصفهانی معاون سیاسی و امنیتی دادستانی کل کشور، عباس منصوری معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور، غلامرضا مولابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان و علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران در سالن اجتماعات شورای نگهبان برگزار شد. در این نشست بالغ بر دو هزار ضابط قضایی از سراسر کشور که در دوره‌های آموزشی به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند. 

در این نشست محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور با بیان اینکه همه ما باید تلاش کرده و اجازه ندهند هیچ‌گونه شائبه‌ای در برگزاری باشکوه انتخابات به وجود آید، گفت: دشمن همچون گذشته برنامه دارد تا مردم عزیزمان در صحنه انتخابات حضور پررنگی نداشته باشند و در این رابطه طراحی‌ها و هزینه‌های بسیاری انجام داده و خواهد داد. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، انتخابات پیش رو با سلامت و امنیت بالایی برگزار شده و صحنه دیگری از اقتدار نظام جمهوری اسلامی به نمایش درآید.

در این نشست مهدی امیری اصفهانی معاون سیاسی و امنیتی دادستانی کل، عباس منصوری معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطین دادستانی کل و علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به ارائه گزارش و تشریح نکاتی در خصوص اقدامات انجام شده و دستورالعمل فعالیتی ضابطان قضایی پرداختند.

همچنین در ابتدای این نشست محمد حسن صادقی‌مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان خلاصه‌ای از فرآیندهای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را بیان و اظهار کرد: در حال حاضر انتخابات در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان قرار داشته و اعضای این شورا در حال بررسی شکایات و اعتراض‌های داوطلبان تایید صلاحیت‌نشده هستند.

امروز کمال‌الدین پیرموذن نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام تایید صلاحیت خود از حوزه انتخابیه اردبیل برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جنبه رقابتی انتخابات با تایید صلاحیت‌ها، که خبر دارم به چهره‌هایی مشهور در جریان اعتدالگرایی و اصلاح‌طلبان نیز رسیده است، بهبود خواهد یافت.

محمد جواد محمدی نوری دبیر جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت هم از اعلام فهرست انتخاباتی این تشکل اصولگرا در تهران تا نیمه اول بهمن خبر داد و گفت: «مهم‌ترین برنامه جبهه پیشرفت، تقویت مشارکت در انتخابات و برنامه‌ریزی برای حضوری حداکثری است».

همچنین شورای وحدت اصولگرایان، ۱۰ بهمن‌ با برگزاری نشست سراسر رؤسای این تشکل سیاسی اصولگرا در تهران، وضعیت نامزدهای خود را در استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه بررسی می‌کند. در این نشست تازه‌ترین تحولات مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی و وضعیت نامزدهای شورای وحدت در استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه بررسی و ارزیابی می‌شود.

احمد شریف عضو حقوقی جبهه اصلاحات ایران در گفت‌وگویی از تعیین راهبرد انتخاباتی این جبهه در جلسه امروز اصلاح‌طلبان خبر داد و با تاکید بر اینکه انتخابات مجلس دوازدهم به هیچ عنوان از سوی این جریان، تحریم نخواهد شد، اظهار کرد: انتخابات را تحریم نخواهیم کرد اما رد صلاحیت‌ها موجب شده تا نیروهای خود را نداشته باشیم. وقتی در یک شهرستان کاندیدای ما را رد صلاحیت کرده‌اند، نباید انتظار داشته باشید به کاندیدای رقیب رأی بدهیم.

سیدجلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم هم در اظهاراتی تاکید کرد: کسانی که با شهید سلیمانی عهد دیرین دارند، امام رضا (ع) را در این سرزمین، ولی‌نعمت خود می‌دانند، افرادی که با حکم امام وظیفه دارند مفهموما و مصداقا پشتیبان ولایت فقیه باشند، کسانی ناموس‌پرست هستند و نوامیس خود را دوست دارند و حتی کسانی که دغدغه داشتند به دغدغه‌هایشان نرسیدند و پاسخ منفی گرفتند، اما کلیات حفظ تمامیت ارضی، حدود و ثغور کشور ایران را دوست دارند در هر کجای دنیا هستند باید بشتابند و در انتخابات سهیم باشند و بدانند شرکت در انتخابات وظیفه هر ایرانی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها