کد خبر: 701212
تاریخ انتشار :

قیمت مرغ آسمانی شد | جدیدترین قیمت مرغ امروز 2 بهمن ماه

با توجه به افزایش حجم تولید و عرضه مرغ گرم، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی اظهار کرد که نیازی به توزیع مرغ منجمد ندارند.

قیمت مرغ آسمانی شد | جدیدترین قیمت مرغ امروز 2 بهمن ماه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت مرغ در مراکز خرده فروشی و میادین میوه و تره بار روندی صعودی به خود گرفته است.  در اوایل دیماه هر کیلو مرغ گرم در مراکز خرده‌فروشی از ۱۰۰هزار تومان گذشت و در میادین میوه و تره‌بار حدود ۸۵هزار تومان بود.

اتحادیه مرغداران گوشتی عمده دلیل افزایش قیمت مرغ در دو ماه اخیر را کمبود نهاده‌ها، عدم تخصیص ارز مورد نیاز برای واردات نهاده‌ها و افزایش هزینه‌های تولید عنوان کردند. مرغ طی یک هفته از ۷۲هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار به بیش از ۸۵هزار تومان رسید و مرغداران خواستار افزایش قیمت دستوری مرغ شدند.

وزارت جهادکشاورزی پس از بررسی‌های لازم با افزایش قیمت مرغ به ۸۵هزار تومان موافقت کرد و هرکیلو مرغ گرم در بازار با قیمت ۸۵هزار تومان توزیع شد. در این مدت علاوه بر گرانی مرغ بازار با یک کمبود هم مواجه شد. به گونه‌ای که عرضه مرغ در میادین میوه و تره‌بار بسیار قطره‌چکانی انجام می‌شد و همین موضوع قیمت مرغ را در فروشگاه‌ها و مراکز خرده‌فروشی بسیار بالا برده بود.

قیمت انواع گوشت مرغ بسته بندی 

نام محصول وزن قیمت / تومان

 
سینه بی پوست مهیا پروتئین  ۱.۸ کیلوگرم ۲۶۱,۰۰۰
گوشت چرخ کرده مرغ مهیا پروتئین ۰.۵ کیلوگرم ۷۰,۴۰۰
ساق مرغ پویا پروتئین   ۱۸۰۰ گرم ۲۶۱,۰۰۰
بال و بازو مرغ پویا پروتئین   ۹۰۰ گرم ۹۷,۶۵۰
بال و بازو کبابی مرغ پویا پروتئین   ۹۰۰ گرم ۱۰۷,۴۱۰
جوجه کباب ران مرغ زعفرانی مهیا پروتئین  ۰.۹ کیلوگرم ۱۷۴,۲۴۰
جوجه کباب سبزیجات پویا پروتئین   ۵۰۰ گرم ۹۶,۸۰۰
 

کاهش قیمت مرغ به زیر ۸۵هزار تومان

 

مهدی یوسف خانی گفت: باتوجه به روند افزایش تولید و عرضه، قیمت مرغ در بازار روند کاهشی به خود گرفته به طوری که هرکیلو مرغ به کمتر از ۸۵ هزارتومان رسیده است. هرچند وزارت جهاد تا سقف ۸۵ هزارتومان را مجاز اعلام کرده است.

او از توزیع روزانه هزار تا هزار و ۲۰۰ تن مرغ در تهران خبر داد و گفت: بنابر اذعان مسئولان وزارت جهاد از دی ماه تا پایان سال میزان جوجه ریزی‌ها به ۱۵۰ میلیون قطعه می‌رسد که در نهایت به دلیل افزایش حجم تولید، کاهش قیمت خواهیم داشت.

تولید ۲۷۵هزار تن گوشت مرغ در ماه

یوسف خانی ادامه داد: بنابر آمار حداکثر نیاز جوجه ریزی ماهانه ۱۲۰ میلیون قطعه است که براین اساس به طور متوسط ۲۷۵ هزارتن گوشت مرغ تولید می‌شود.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی افزود: با جوجه ریزی ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه‌ای، تولید گوشت مرغ به بالای ۳۰۰ هزارتن می‌رسد که با احتساب مصرف داخل، ۱۰۰ هزارتن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او با بیان اینکه نیازی به عرضه مرغ منجمد نداریم، گفت: با توجه به افزایش حجم تولید، توزیع مرغ منجمد در میادین در حال انجام است که باید متوقف شود. هرچند به دلیل افزایش عرضه مرغ گرم، تقاضایی هم برای خرید مرغ منجمد در بازار نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها