کد خبر: 701218
تاریخ انتشار :

مزایای حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره هفت FATF به روایت وزیر

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ایران از ذیل توصیه شماره هفت اف ای تی اف خارج شد و این اقدام موجب افزایش چرخه تعاملات ایران می شود.

مزایای حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره هفت FATF  به روایت وزیر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - سید احسان خاندوزی وزیر اقتصادودارایی در خبر ۲۱ گفت: اقدام امروز FATF موجب کاهش ریسک شهرت ایران و موجب افزایش چرخه تعاملات برای کشورمان خواهد شد.

به گفته وزیر اقتصاد به دنبال نامه اعتراضی ایران و موافقت FATF با درخواست ایران برای رفع برخی محدودیت‌های مالی ایران از ذیل توصیه شماره ۷ خارج شد و این امر به همه کشورها ایمیل و ارسال شده است.

او می گوید: FATF دو دسته اقدام را سالانه علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد و ارزیابی کاملا سیاسی و غیر عاقلانه درباره ایران منتشر می‌کند و اقدام دوم به توصیه شماره هفت باز می‌گردد که به کشورها توصیه کرده علیه اموال و دارایی های ایران اقداماتی را انجام دهند.

او گفت در مهر ماه امسال با خاتمه پیدا کردن برخی از مهلت‌ها شاهد آن بودیم که گروه ویژه اقدام مالی همچنان نام ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده‌اند که این اقدام آنها نقض حقوق مردم ایران بود بنابراین نامه اعتراض در آذرماه تهیه کرده و در آن اعلام کردیم که قوانین و حقوق ملت ایران باید رعایت شود.

خاندوزی بیان کرد: در آخرین مکاتبه اعلام شد که اعتراض ایران درست است و ما دیگر در سال ۲۰۲۴ این اشتباه را مرتکب نخواهیم شد بنابراین ایران از ذیل توصیه شماره هفت خارج شده است ./باشگاه خبرنگاران

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها