کد خبر: 701524
تاریخ انتشار :

مادورو: توافق بین دولت و مخالفان به شدت آسیب دیده است

«نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا گفت که توافقنامه «نقشه راه انتخاباتی باربادوس» بین دولت ونزوئلا و مخالفان این کشور پس از فاش شدن زمینه‌سازی‌هایی برای سوء قصد علیه مقامات ارشد این کشور، "به شدت آسیب دیده است".

مادورو: توافق بین دولت و مخالفان به شدت آسیب دیده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، روز دوشنبه، «تارک ویلیام صعب»، دادستان کل ونزوئلا گفت که نیروهای امنیتی این کشور تدارک پنج حمله تروریستی و توطئه را خنثی کردند و ۲۷ نفر در این پرونده بازداشت شدند. گمان می‌رود که بازداشت‌شدگان پرسنل نظامی ونزوئلا را جذب کرده و با هماهنگی مقامات ایالات متحده، تلاش‌هایی را برای ترور مادورو و سایر مقامات عالی‌رتبه برنامه‌ریزی کرده‌ بودند.

به گزارش اسپوتنیک، «ولادیمیر پادرینو لوپز»، وزیر دفاع ونزوئلا اظهار داشت، غول نفتی ایالات متحده، اکسون موبیل، از آماده سازی برای تلاش‌های خنثی شده برای ترور حمایت کرده است.

مادورو در سخنرانی خود گفت: «توافقات باربادوس به شدت آسیب دیده است. ما تلاش برای حفظ توافقنامه و ترویج توافقات برای اجماع ملی از طریق گفتگو داریم البته بدون نقشه‌های شوم و بدون برنامه‌ریزی برای کشتن من.»

روز پنجشنبه خورخه رودریگز، قانونگذار ونزوئلایی در ایکس نوشت: در همین حال، تحقیقات در حال انجام نشان داده است که افرادی که گفته می‌شود در مقدمات حملات تروریستی خنثی شده شرکت کرده‌اند توسط اداره اطلاعات ملی کلمبیا و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۱ استخدام شده‌اند.

رودریگز افزود که دولت ونزوئلا موفق شده اسامی عوامل اطلاعاتی ایالات متحده را که گفته می‌شود در این توطئه دست داشته‌اند، مشخص کند.

در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳، دولت ونزوئلا و اپوزیسیون راست‌گرا مذاکراتی را در باربادوس از سر گرفتند که منجر به امضای توافقنامه‌های جزئی برای ارتقای حقوق سیاسی و تضمین‌های انتخاباتی و همچنین حفاظت از دارایی‌های این کشور در خارج از کشور شد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که معافیت شش ماهه‌ای را برای کاهش تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت و گاز ونزوئلا صادر کرده است که تنها در صورتی تمدید خواهد شد که ونزوئلا به تعهدات خود بر اساس نقشه راه انتخاباتی و همچنین سایر تعهدات در قبال کسانی که در این زمینه هستند عمل کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها