کد خبر: 701544
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

آیا اوباما سرنوشت انتخابات 2024 را تعیین می‌کند؟

مشخص نیست میشل اوباما چه تصمیمی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی خواهد گرفت.با این حال مسجل است که ترامپ و هریس هیچ یک از ورود میشل اوباما به رقابتهای انتخابات پیش رو استقبال نخواهند کرد.

آیا اوباما سرنوشت انتخابات 2024 را تعیین می‌کند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - این روزها بیش از هر زمان دیگری نام اوباما و همسرش( میشل) در معادلات انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 شنیده می شود. واقعیت این است که اوباما همچنان محبوب ترین و تواناترین چهره در حزب دموکرات امروزی است.

فاکس نیوز در اکتبر سال 2022 میلادی، به نقض خاص اوباما در انتخابات میاندوره ای کنگره اشاره کرد. بسیاری ازتحلیلگران مسائل انتخاباتی در آمریکا معتقدند که اگر اوباما در پشت پرده انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 و انتخابات میاندوره ای سال 2022 ایفای نقش نمی کرد، قطعا بایدن قدرت بازگرداندن صحنه ( به سود دموکراتها) را نداشت. با این حال برخی چهره های حزب دموکرات مانند هیلاری کلینتون، نسبت به میشل اوباما و برخی مواضع وی ، ازجمله ارتباط نزدیک وی با وارن و سندرز نگاه منفی و بازدارنده ای دارند. کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی تلاش کرد تا ضمن غلبه بر ترامپ، تبدیل به نخستین رئیس جمهور زن آمریکا شود اما شکست وی در برابر ترامپ ، همه محاسبات وی را بر هم زد. حتی کامالا هریس معاون رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز نتوانسته محبوبیتی در نزد رای دهندگان این کشور داشته باشد و سران حزب دموکرات نیز معتقدند وی قدرت غلبه بر ترامپ و جانشینی بایدن در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 را نخواهد داشت.

در اینجا بیش از پیش نام میشل اوباما بر زبانها می آید. دموکرات‌ها و عموم مردم از هریس ناراضی هستند و دلیل هم دارند. سخنرانی های او اغلب به رشته ای از کلمات و افکار بی ارتباط تبدیل می شود. و او در چند وظایف محول شده مانند مدیریت بحران مرزهای جنوبی شکست خورده است. اما سوال اصلی این است که آیا واقعا میشل اوباما وارد رقابتهای انتخاباتی خواهد شد؟ هنوز پاسخ صریحی به این سوال داده نشده است. 

در اینجا یک سناریوی دیگر نیز در برخی محافل حزب دموکرات آمریکا مطرح است:اینکه میشل اوباما به عنوان معاون رئیس جمهور کنونی ای کشور ( بایدن ) و زوج انتخاباتی وی در سال 2024 میلادی معرفی شود.این بدترین خبر ممکن برای کامالا هریس خواهد بود .در صورتی که میشل اوباما در عین مخالفت با حضور مستقیم در انتخابات ریاست جمهوری، با احراز پست معاونت بایدن موافقت کند قطعا این بازی یک حذف شده بزرگ خواهد داشت:هریس! 

در هر حال، مشخص نیست میشل اوباما چه تصمیمی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی خواهد گرفت.با این حال مسجل است که ترامپ و هریس هیچ یک از ورود میشل اوباما به رقابتهای انتخابات پیش رو استقبال نخواهند کرد.از این پس موسسات نظرسنجی  در سرتاسر آمریکا ناچار خواهند بود برخی افکار سنجی های انتخاباتی خود را با محوریت میشل اوباما و ترامپ صورت دهند.حدود یکسال قبل، ترامپ در پاسخ به برخی گمانه زنی های اطرافیانش در خصوص ورود میشل اوباما در انتخابات ریاست جمهوری 2024، صراحتا مدعی شده بود که وی ( همسر اوباما ) هرگز این اقدام را صورت نخواهد داد اما اکنون برخی احتمالات دیگر مطرح شده که می تواند محاسبات اولیه رئیس جمهور سابق آمریکا را تغییر دهد. همین مسئله ترامپ و جمهوریخواهان را بیش از پیش نگران ساخته است. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها