کد خبر: 701819
تاریخ انتشار :

کاخ سفید از انجام مذاکرات سازنده‌ برای آزادی گروگان‌ها خبر داد

سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید شامگاه دوشنبه خبر داد که مذاکرات سازنده‌ای درباره آزادی اُسرا در غزه در حال انجام است.

کاخ سفید از انجام مذاکرات سازنده‌ برای آزادی گروگان‌ها خبر داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - «جان کربی» سخنگوی امنیت ملی  کاخ سفید شامگاه دوشنبه تاکید کرد که حملات روز گذشته به شمال شرق اردن نباید بر روند مذاکرات در خصوص اُسرا در غزه تاثیر بگذارد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «بحث‌های بسیار سازنده‌ای در مورد مذاکرات آزادی گروگان‌ها در غزه در حال انجام است».

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از تشدید تنش‌ها در منطقه طرحی پیشنهاد داده که مقام‌های آمریکایی امیدوارند بتواند به برقراری آتش‌بس کامل در غزه منجر شود.

این روزنامه آمریکایی به نقل از دو مقام آمریکایی نوشته است: «نگرانی از تشدید تنش‌ها در هفته‌های گذشته افزایش یافته و موجب تجدید تلاش‌های دیپلماتیک برای بازگرداندن اسرائیل و حماس به میز مذاکره شده است.»

مطابق این گزارش، طرحی که اسرائیل و حماس در حال بررسی آن هستند خواستار وقفه طولانی مدت در جنگ و آزادی اسرا طی چند مرحله است. مقام‌های آمریکایی امیدوارند که این طرح بتواند به یک آتش‌بس دائمی تبدیل شود. 

مقام‌های آمریکایی می‌گویند بعد از افزایش حملات یمنی‌ها در دریای سرخ واشنگتن فشارها بر حماس و اسرائیل برای رسیدن به توافق بر سر این طرح را افزایش داده‌اند. 

  واشنگتن‌پست در بخش دیگری از این گزارش نوشته حملات اخیر به نیروهای آمریکا در اردن که به کشته شدن سه نظامی منجر شد به آتش‌ تنش‌ها در منطقه اضافه کرده است. 

تنش‌ها در منطقه بعد از حملات اسرائیل در غزه اوج گرفته است. عملیات زمینی اسرائیل تا کنون به شهادت بیش از 26 هزار نفر فلسطینی منجر شده است. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها